A Check Point azt vizsgálta, hogy az adathalászat miként alakult a harmadik negyedévben. A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy melyek azok a brandek, márkák, vállalatok, amelyek nevével leggyakrabban élnek vissza a csalók.
Élen a Microsoft
A jelentés szerint a harmadik negyedévben a Microsoft volt a legnépszerűbb az adathalászok körében. A phishing támadások 19 százalékában a vállalat nevének említésével igyekeztek átejteni a felhasználókat. (A második negyedévben ez az arány még csak 7 százalék volt.) A biztonsági cég kiemelte, hogy az adathalász toplistáján most először jelent meg a DHL.
Összességében elmondható, hogy a leginkább sújtott iparág a technológiai szektor volt, amelyet a bankok és a közösségi média szolgáltatások követtek. Mindez azt is jól mutatja, hogy a támadók kihasználták, hogy a világjárvány miatt az alkalmazottak még mindig nagy számban távolról dolgoznak, és távolról, számos technológiai eszköz alkalmazásával végzik a munkájukat.