A Bosch vonatútinfrastruktúrákat biztosít videofelügyeleti megoldásával Nagy-Britanniában. Projekt

A Southeastern Rail Network, az Egyesült Királyság egyik legnagyobb állami tulajdonú vasúttársasága, most a Bosch intelligens videbiztonsági megoldását használja. Ezzel tizenkét vonatállomás, köztük öt pilóta nélküli hely van védve a lopásokkal és az illetéktelen hozzáféréssel szemben. A digitális videorendszer jelentős biztonsági fejlesztést jelent a vasúttársaság számára, amely London, Kent és Kelet-Sussex egyes részei között szolgáltat és hétköznap 390 szerelvényén 640 000 utast szállít. 

Forrás: Git Scherheit

Forrás: Git Scherheit

A biztonsági megoldás lényege az integrált intelligens videoelemzéssel működő megfigyelőrendszer. A megoldást a Bosch integrációs partnere, a Taylor Technology Systems telepítette hat hónapon alatt, a vasútállomások speciális követelményeinek megfelelően konfigurálva.

A tizenkét helyszínen elosztott rendszer gépi tanulás és algoritmusok segítségével automatikusan riasztást vált ki olyan fenyegetés esetén, mint a telephelyre vagy az üzemterületekre történő illetéktelen behatolás. E mellett a kamerák a vonatok érkezési és indulási idejére vonatkozó metaadatokat is létrehoznak és kiértékelnek. Az állomásokon újonnan telepített kamerák analóg megoldást cseréltek a Flexidome, Dinion és Autodome sorozatu IP-alapú kamerákra. Az intelligens videoelemzés (IVA) telepítve van a kamerákra. Ez lehetővé teszi a videoképek pontos értékelését a vonatállomások biztonsági követelményeinek megfelelően. Mivel az éjszakai biztonság különösen fontos az öt pilóta nélküli állomáson a kamerák Starlight technológiájával vannak felszerelve. Ennek eredményeként a felvételeket éjszaka és rossz fényviszonyok között is korlátozások nélkül lehet értékelni. A színszűrésnek köszönhetően a kamerák már 0,0077 lux fényerősség mellett is képesek részletes monokróm képek készítésére, ahol más kamerák gyakran egyáltalán nem képesek érdemi képalkotásra.

A kamerák védve vannak a téves riasztásoktól, érzékelik a mozgásokat az állomások külső határain is. Behatolások (átlépések) esetén a rendszer automatikusan értesíti a biztonsági személyzetet, akik ezt követően bármikor felhasználhatják a kamerák élő képeit és a felvételeket, hogy képet kapjon a helyzetről. A biztonsági vezetőknek nem kell kizárólag előre konfigurált funkciókra támaszkodni. Az integrált kamera új funkciók hozzáadására is használható, például bizonyos típusú tárgyak vagy helyzetek felismerésére, amelyek az állomás normál üzeméhez tartoznak. A videofelvételeket a Divar felvevői biztonságosan, titkosított formátumban tárolják és távolról kezelik.

A Southeastern által alkalmazott biztonsági megoldás egy példa az egész iparágra kiterjedő tendenciára, amelyben a kamerák a videofelvevő eszközökről az intelligens szenzorokra közvetítik az információkat, amelyek sokféle metaadatot gyűjtenek. A metaadatok aztán olyan alkalmazási lehetőségeket kínálnak, amelyek túlmutatnak az önmagában történő biztonsági alkalmazásokon is. A videóelemzések így támogatják az áruk helyszínről történő szállítását az egyes raktárakhoz, az alkalmazottak hozzáférés-ellenőrzését, valamint a vonatok érkezési és indulási idejének naplózását.

A rendszer nemcsak biztosítja, hogy a vasútállomások éjjel-nappal védve legyenek a bűnözéssel szemben, hanem adatalapú információkat is nyújt az üzem hatékonyságának növeléséhez és a költségmegtakarításhoz.

Forrás: Git Scherheit