A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődött DokiApp elindítói azt ígérik, hogy a szolgáltatást használó pácienseknek nem kell napokat, vagy heteket várniuk arra, hogy szakemberrel konzultálhassanak a problémájukról. Az alkalmazással akár néhány percen belül rendelkezésre áll egy orvos, akinek a páciens egy videós hívás során beszámolhat a panaszairól. Gondoljunk csak bele, hogy most a tomboló pandémia idején az induló COVID tünetek észlelése kapcsán mennyire fontos lenne a gyors konzultáció lehetősége a teendőkről, amikor az ember képtelen a háziorvosát telefonon elérni. A szerk.
A telemedicina olyannyira új keletű hazánkban, hogy a jogalkotás is csak 2020 márciusában kezdett el foglalkozni vele. A videótechnológián keresztül megvalósuló egészségügyi szolgáltatás során az orvos és a beteg kizárólag online találkozik egymással. “A magyar egészségügyben a tavalyi évig nem sok példa volt arra, hogy infokommunikációs eszközzel helyettesítették volna az ellátás egy részét” – idézi fel korábbi életünket Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője, aki szerint a pandémia kialakulását követően az oktatás mellett az egészségügyben is előtérbe kerülnek a digitális megoldások.
Az innovációs vezető szavaira erősít rá a Laczka Sándor, a Deloitte Magyarország TMT iparági csoportjának igazgatója, aki konkrét példát is említ: 2020 áprilisában az amerikai rendelések 43,5 százaléka zajlott videón, telefonon, emailben vagy chaten, a pandémia előtt ez a szám csupán 0,1 százalék volt. Európában is impozáns növekedés volt tapasztalható: 2020 tavaszán a franciaországi videó konzultációs szolgáltatások 40 százalékkal emelkedtek.