Hallgatóznak a videocsevegők?

Jó eséllyel sokakat meghökkentő tanulmánnyal álltak elő a Wisconsin-Madison és a Loyola Egyetem kutatói, állításuk szerint a népszerű videókonferenciás szolgáltatások számítógépes alkalmazásaiban nem az elvárt módon működik mikrofon némítását végző funkció.

Forrás: ITbusiness

Az efféle szoftvereket használók körében végzett felmérésük szerint 77,5% elfogadhatatlannak találja, hogy a csevegőszoftverek némított módban bármilyen módon feldolgozzák a mikrofon hangját. Ehhez képest a kutatók minden egyes megvizsgált alkalmazást rajtakaptak a mikrofon hangjának periodikus feldolgozásán, ilyen-olyan funkciók megvalósítása miatt hallgatóznak. Kivételt képeztek a szolgáltatások böngészőkben futtatott verziói, azokban az elvárt módon működött a némítás gomb.

A Zoomról, amely valószínűleg a legnépszerűbb videokonferencia-alkalmazás világszerte, azt találták, hogy aktívan nyomon követi, hogy a felhasználó beszél-e, még akkor is, ha néma üzemmódban van.

A legnagyobb meglepetést a Cisco Webex keltette, amely a némítás mellett is változatlanul továbbította a szerver felé a mikrofon hangját. A kutatások arra utalnak, hogy az adatvédelmi szabályzatban foglaltakkal ellentétben a Webex figyeli, gyűjti, feldolgozza és megosztja szervereivel a hangból származó adatokat, miközben a felhasználó el van némítva.

A vállalat szerint ezt a működést a vállalat már januárban befejezte, csak a némított állapotról való értesítést megjelenítő funkció működése érdekében történt a hang továbbítása.

Mindenesetre a mikrofonjukat ténylegesen lenémítani kívánók jobban teszik, ha közvetlenül az operációs rendszerben aktiválják a némítást, hiszen nálunk is széles körben használt rendszerekről van szó.

A kutatók által megvizsgált alkalmazások:

  • Zoom Enterprise
  • Slack
  • Microsoft Teams / Skype
  • Google Meet
  • Cisco Webex
  • BlueJeans
  • WhereBy
  • GoToMeeting
  • Jitsi Meet
  • Discord

Forrás: origo, bleepingcomputer.com