Inim épületautomatizálás. SmartLiving intelligens megoldások.

Riasztó- és kamerarendszer telepítőként egyre több olyan ügyféllel találkozhatunk, akik nem is tudják, mennyi további hasznos szolgáltatást lehetne még kihozni viszonylag alacsony ráfordítással a leendő vagy meglévő Inim – SmartLiving riasztórendszerükből.

Inim épületautomatizálás. SmartLiving intelligens megoldások
Okostelefonos alkalmazások

Az okostelefonos alkalmazások és a folyamatos mobil internetkapcsolat térnyerése magával hozta a kényelmesen, bárhonnan vezérelhető távoli rendszerek igényét.  Egy plusz LAN modul árával megnövelve a riasztórendszer költségeit máris az ügyfelünk kezébe adhatjuk riasztójának teljes körű vezérlésének lehetőségét. Sokan vannak, akik ennek nagyon örülnek. Ezek után, van, hogy már csak fel kell hívni ügyfelünk figyelmét a riasztóközponttól 2 méterre elhelyezkedő öntözővezérlőjére vagy kazánjára. Ami ez esetben minimális kábelezéssel a SmartLiving rendszeréhez illeszthető, így akár időzítve, akár logikai kapcsolatokra bízva, akár okostelefonos kézi vezérléssel máris növelheti komfortérzetét felhasználójának. Természetesen nagyobb távolságok esetére is van megoldás, hisz a vezeték nélküli rendszerbe illesztés is már alacsony költségekből megoldható.

Inim épületautomatizálás. SmartLiving intelligens megoldások Kép megjelenítés, valós időben.

A web szerverrel rendelkező és SD kártya fogadására alkalmas LAN modul használata további extra előnyöket is kínál tulajdonosának. Meghatározott eseményekre, praktikusan egy kültéri érzékelő riasztásával egyidejűleg megtörténhet a közelben lévő IP kamera képének SD kártyára mentése és annak e-mailes továbbítása az ügyfélnek. Így az ingatlan tulajdonosa azonnal láthatja, hogy kültéri infrasorompója valós vagy csak téves riasztást generált-e.
Inim épületautomatizálás. SmartLiving intelligens megoldások

Néhány praktikus alkalmazási tipp

Egy SmartLiving központot csupán behatolásjelzésre használni elég nagy luxus. Érdemes az ügyfél igényeit egy kicsit jobban körbejárni, hogy az Ő életviteléhez tudjuk formálni rendszerét. Hisz jól tudjuk, egy elégedett ügyfél jelent majd számunkra további ügyfeleket. Vegyünk néhány példát, hogyan tudjuk megszerettetni használójával saját rendszerét néhány egyszerűen beállítható, életszerű opció felajánlásával.

  • Ha nincs a garázsban mozgás 20 percen keresztül és csukva van a garázskapu, akkor automatikusan élesedjen be a garázs partíció és még akár a világítás kört is megszakíthatjuk, biztosan ne égjen feleslegesen ott a villany.
  • Pusztán egy gyorsgomb használatával is használhatja a rendszert, ha a gomb megnyomását követően történik bejárati-ajtó nyitás, akkor a teljes ház be fog élesedni, ha nem megy ki az ajtón, akkor csak éjszakai módban fog élesedni a rendszer.
  • Okostelefonos alkalmazás segítségével a bejárati kaput távolról is ki tudja nyitni, hogy a kertész be tudjon menni, így nem kell kulcsot adni neki.
  • Beállíthatunk napi időzítőket a rendszeres vezérlésekre, hogy minden nap, vagy csak adott napokon induljon az öntöző, a kerti világítás, vagy bármi más.
  • A teljes élesítés kis késleltetéssel automatikusan indíthatja a redőnyöket és az elektromechanikus zárakat.

Ez a néhány ötlet már elindíthat ügyfelünkben egy gondolatmenetet, felvetve a saját életviteléből fakadó igényeit. Az Inim magyarországi disztribútora egyéni oktatásokat tart a telepítőknek akár bemutató jelleggel, akár mélyebb, gyakorlati megoldásokat mutat, konkrét feladat megvalósításához.

Írta: Gyarmati Gábor termékmenedzser
www.riarex.hu
www.agora-group.hu