A kamera eladási piac csökkeni fog
Az IHS Markit legfrissebb videofelügyeleti adatai azt jelzik, hogy vége az évenkénti két számjegyű növekedésnek Kínában a video kamerák piacán. Így amíg a videó megfigyelő kamerák szállítmányai 2014-ben 38,5%-kal, 2015-ben 34,6%-kal nőttek az előző évhez képest, addig a 2016. évi növekmény mindösszesen 2,3% volt. A biztonsági kamera eladás alacsonyabb ütemű növekedése tükrözi a piac telítődését a hagyományos biztonságtechnikai kamerákkal, az érdeklődés egyre inkább az új berendezések felé irányul
Mélytanulás a videoanalitikában
Az előrejelzések szerint ugyanakkor Kína video megfigyelési piacának várható éves növekedési üteme (CAGR) 12,4%, 2016 és 2021 között a bevétel 6,4 milliárdról 11,4 milliárd dollárra nő. Ebben a legfőbb hajtóerő a „mélytanulás” a video analitikában. (http://www.m5tv.hu/kulonora/mi-az-a-deep-learning/ ) A jövőbeni növekedés nagy része előre jelzi, hogy a bővülés a kamerák helyett a felvevőkből származik. A felvevőpiacot a mélytanulás alapú videoelemző szerverek és a videomegfigyelő platformok videóelemzéssel integrált igényei vezérlik. Ez azt is jelenti egyben, hogy az előjelzések szerint a felvevők átlagos ára Kínában várhatóan emelkedni fog.
Számos nagyméretű video felügyeleti hálózat és azok nagy mennyiségű videóadatával küzdő kínai végfelhasználó törekszik arra, hogy ezeket az adatokat videó analitikával értelmezzék. Ilyenek például a rendőrség és a közlekedési osztályok.
A mélytanulás kész forradalmasítani a videomegfigyelő iparágat, elősegítve a videoelemzés képességét. A grafikus feldolgozó egységek (GPU-k) alkalmazása jelenleg a leggyakoribb megoldás a videomegfigyelő gyártók részéről a videoelemző alkalmazások futtatásához. Az arc- és járműfelismerés például két olyan alkalmazás, amelyben haszon húzható a mélytanulási technikák alkalmazásából. Itt nem csak az arc- és járműfelismerés érzékelési pontosságáról van szó, hanem az is állítható, hogy az új technológiák javítják az arcok és járművek azonosítását a nagyobb és zsúfoltabb képeken.
2017-ben az arcfelismerés immár kötelező képességgé kezd válni a kínai városi felügyeleti projektekben. Ezt gyakran a pályázati dokumentumok írják elő a biztonságos városprojektek számára.
A kínai kereskedelmi szektorban is nagy lehetőségek nyílnak a mély tanuláson alapuló videoelemzésre, az üzleti hatékonyság és az ügyfél elégedettség növelése céljával.. A “No-checkout” kiskereskedelmi üzletek egyike, ahol ilyen technológiát lehet használni. Ezek a boltok lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy belépjenek, kiválasszanak termékeket és kijöjjenek, anélkül, hogy sorba kellene állniuk a pénztárnál. A fizetés automatikusan történik,( előtte az arcot beszkennelik egy adatbázisba és meg kell adni a mobil számot ). Az Amazon a 2016-os év végére szintén elindított egy “no-checkout” boltot, az Amazon Go-ot. Az Alibaba Group szintén nemrég nyitott Kínában egy kísérleti pénzmentes szupermarketet Kínában, a Tao Café-t. .A Tao Café arcfelismerő és érzékelő fúziós technológiákat használ annak érdekében, hogy valódi „nem fizetős” élményt nyújtson vendégeinek.
A mély tanulás egy feltörekvő technológia a videomegfigyelő iparban. Az IHS megállapításai szerint tehát a kereslet Kínában gyorsan növekedni fog, biztosítva a piac jövőbeli növekedésének motorját.
Fordította: Ecsedi Ákos