Hat kérdést kell tisztázni a videorendszer telepítése előtt az optimális képminőség érdekében. A cél, hogy az igénynek megfelelő videoképet megfelelő áron kapja a felhasználó.
A gazdasági válság ellenére a videokamerás megfigyelőrendszer már több mint egy évtizede a biztonságtechnikai ipar legdinamikusabban növekvő ága. Ebben az elképesztő mértékű növekedésben legalább annyira közrejátszik a költséghatékonyság, mint a 2001. szeptember 11-e utáni világunk biztonságérzet utáni vágya. Óriási a fejlődés az analóg videokamerák óta, a mai digitális megfigyelőrendszerek ugyanis már rugalmas, könnyen bővíthető IP-hálózaton keresztül működnek. A fejlődés olyan megfigyelő rendszerhez vezet, amely a változó kihívásoknak megfelelően költséghatékony és rugalmasan alakítható.
A legdinamikusabban fejlődő jellemző képminőség. Csak úgy, mint a szórakoztatóelektronikai piacra szánt kamerák esetében, a megfigyelőkamera-gyártók is versenyeznek a minél nagyobb felbontású termékek előállításában. Ennek egyszerű az oka, nagyobb felbontás esetén jobb, azaz élesebb a kép, ettől pedig elégedettebbek lesznek a vevők.
Középpontban a felhasználó
Nem mindegy, hogy mi a célja a kamera felhasználásának. Vajon áttekintő megfigyelést szeretne vagy részletes képeket? A felvételt élőben fogják nézni vagy felveszik, és több hónapon, vagy akár éven keresztül tárolják? Az IP-hálózatoknak el kell bírniuk a nagy felbontású videók adatforgalmát, és a szükséges háttértár mennyisége gyorsan elérheti a terrabájtokat, tehát ezeket kérdéseket komolyan meg kell fontolni. A kép minősége természetesen fontos, de az, hogy mennyire hasznos a felhasználó számára a megfigyelőrendszer, attól függ, hogy mire használja a képeket. Hat, egyszerű lépés segítségével össze lehet állítani a vevő számára az optimális megfigyelőrendszert.