Nem is gondolnánk, hogy vannak olyanok, akik belelátnak a gondolatainkba, legalábbis agyunk azon rejtett zugaiba mindenképpen, ahol a vásárlási döntések születnek. Ilyen a Cardlytics nevű amerikai cég, amely csendben, minden feltűnés nélkül elemzi a bank- és hitelkártyák adatait, s feltárja, hogy milyen vásárlásokra használják a fogyasztók a kis plasztiklapokat.
A vásárlási szokásokat elemzik, majd azok eredményét átadják a legnagyobb amerikai bankoknak. Ez a bankok titkos fegyvere a digitális háborúban – idézi a Bloomberg Silvio Tavares, a CardLinx Association vezérigazgatójának nyilatkozatát.
A banki ügyfelek adatai, azok megbízható kezelése régóta elég kényes kérdés. Az elmúlt hetekben a Facebook azzal keresett meg amerikai pénzintézeteket, hogy adatokat vásárolna tőlük. Legtöbbjük azonban közölte, hogy nem osztanak meg ilyen információkat a közösségi médiával. (Lásd a témában előzőekben közölt híranyagunkat, benne a felmerülő adatvédelmi kérdéseket. A szerk.).