A papírmentes irányítószobáé a jövő a biztonságtechnikában?

A papírmentes irányítószobáé a jövő a biztonságtechnikában?

Hogyan biztosíthatjuk, hogy a biztonságtechnikai csapat a helytálló és leginkább naprakész dokumentumokat használja, amikor reagálnia kell egy esetre? A hatékonyság javítására egyszerű választ a digitális világ jelent.

Az online és e-dokumentumok rendkívül rugalmasan kezelhetők és közvetlen, azonnali frissítésekre adnak lehetőséget. Ilyen alapokon működő központi agy, illetőleg információ raktár teljesen papírmentes környezet kialakítását teszi lehetővé az irányítószobákban, és ezzel korszerűsíti, gördülékenyebbé teszi a biztonsági szolgálat működését.

Természetesen ez azt is jelenti, hogy a biztonsági csapat minden szükséges adathoz kellő gyorsasággal hozzáfér, és nem kell keresgélniük, mi hol van tárolva. Így a megfelelő eljárást tudják végrehajtani a legfrissebb szabályzatnak megfelelően, közben esetkezelési segédletet kaphatnak a rendszeren keresztül, majd a szükséges dokumentációt felvezethetik rendszerbe minden reagálás után.

Mindez még csak kis lépés előre egy papírmentes környezet kialakításáért. Ha már a biztonsági csapat munkájának egy részét digitális formában lehet segíteni, akkor miért ne lenne érdemes tovább haladni? Célszerű a napi eseményeket szintén digitális formában vezetni, így követhetőbbé válnak a kiugró esetek, továbbá a feladatok kiosztása, változtatása is gördülékenyebb lehet.

A papírmentes irányítószobáé a jövő a biztonságtechnikában?

Egy teljesen digitális és szerteágazó rendszer segítségével valós időben lehetséges a fontos információk megosztása az illetékesekkel. A biztonsági őrök munkáját is hatékonyabban lehet koordinálni, ráadásul a veszélyeztetett területekről közvetlenül léphetnek kapcsolatba velük az ott tartózkodók (pl. áruházak dolgozói, bevásárló központok üzletei), és információkat küldhetnek a biztonsági szolgálatnak incidens esetén. Ilyen módon minimalizálható a reagálási idő.

Egy online DOB rendszer tovább segíti a biztonsági eljárásokat. Az ilyen típusú rendszerekkel átalakítható a hagyományos biztonsági menedzsment, amely egyúttal javul is. Az online eljárások és incidens menedzsmentek leghasznosabb terméke az adat. A kapott információkat elemezhetjük, így optimalizálhatóvá válik az erőforrások felhasználása, a biztonsági őrök bevetése, javítható az eljárási folyamat, új protokollok születhetnek, csökkennek a kockázati tényezők.

Az áttérés a papírmentes irányítószobára – digitális dokumentumok és eljárások segítségével – új utat nyit a biztonsági szolgáltatások fejlődésében. Az ilyen vezérlő központok jelentik az incidenskezelés jövőjét.

Forrás: Jason Towse, www.ifsecglobal.com

Kapcsolódó cikkek:

Őrzés-védelmi kockázatok

Általános őrzés-védelmi kockázatok

Hol tart a személy- és vagyonőrök kötelező képzése?

Érintőképernyős terminál a Heathrown

A Biztonságtechnika Periódusos Táblája

Érintőképernyős terminál a Heathrown

Érintőképernyős terminál a Heathrown

Az Emerald segíteni fogja a biztonsági személyzet munkáját, tisztán kivehető, színes kép jelzi a kártyastátuszt a hozzáféréseknél, továbbá a rendszer nagymértékben növeli a biztonságot a Heathrow Campus területén, ahol a szállítmány, a személyzet és a legénység is ellenőrzési ponton halad át.

Már több mint 20 éve van üzemben a CEM Systems a repülőtéren mind az öt terminált felügyelve, az AC2000 Airport biztonsági és repülés specifikus hozzáférés szabályzó menedzsmentrendszerrel kiegészülve. Az AC2000 Airport rugalmas és igényekhez szabható biztonságtechnikai megoldást kínál az egyedi és egyre növekvő követelményekhez.

Az AC2000 Airport védi a személyzetet, a repülés kiegészítő berendezéseket és évente több millió utast is. A rendszert számos modul egészíti ki, például az AC2000 AED (riasztási esemény megjelenítésre), az AC2000 T&A (látogatottság ellenőrzésére), az AC2000 VIPPS (az igazolvány használatok vizuális ábrázolására), és ezeken felül a repülőtér több mint 4000 adatolvasót is kezel a CEM S600 hatósugarában, nem beszélve a hordozható, roaming adatolvasó-eszközökről.

Miközben folyamatosan fejlesztés alatt állnak a hardverek hatósugarai, az Emeraldot a Heathrow ID központban helyezték el, a Campus területén. „Az Emerald intelligens eszköz révén felhasználói jogokat biztosít, felügyeleti szükségleteket elégít ki, fellendíti az üzleti tevékenységet és növeli az intézkedések hatékonyságát.” – nyilatkozta Andrew Fulton, Senior Director Global Sales, a CEM Systems.

Érintőképernyős terminál a Heathrown

Az Emerald kizárólag olyan adatokkal dolgozik, amelyeket a CEM AC2000 hozzáférés-vezérlő PC kliens használ. Ezek az adatok csak a kapuk közelében férhetők hozzá a rendszer alkalmazásai és táveszközök segítségével, így teljesen biztonságosan használhatók.

Rengeteg kiegészítő lehetőséget is biztosít a rendszer. A First and Last swipe megmutatja a belépéseket és azok célját, a Card Details alkalmazással ellenőrizhetők a hozzáférési szintek és a kártyák érvényessége, a Change PIN pedig lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy személyes kódjukat az operátorok közreműködése nélkül változtassák meg.

Az Emerald a képernyők kezelésében is szerepet játszik, így reklám céllal vagy a látogatók informálása érdekében folyamatosan változtatja a területen található kijelzők képét, így a Heathrow nagymértékben tudja támogatni a területén működő üzleteket is.

Az Entry Checklist Mode alkalmazásával beállítható a kapukon való áthaladáshoz, hogy képernyőn megjelenített kérdésekre adott helyes válasz megadása után lehessen csak továbbhaladni. Ha a képernyőn megjelenő egyik kérdésre sem tud helyes választ adni az alkalmazott, nem fog tudni belépni az adott területre.

Forrás: securityworldhotel.com  

Kapcsolódó cikkek:

Piacnövekedés várható a belépés szabályozás területén

Előretört az IP-technológia a gyorskapukban is

Kész az Onvif C profilja is

IP-alapú beléptetőrendszer

A hálózati rendszerek felépítése

A hálózati rendszerek felépítése

Májusi előadásán az Erando és az IndigoVision a termékeik és szolgáltatásaik részletes ismertetése mellett a nem kellő hatékonysággal kialakított hálózati rendszerek veszélyeire is felhívták a figyelmet. Az Erando és az IndigoVision egyik fő szempontja, hogy hálózataik védettek és biztonságosak legyenek.

Hálózati rendszer felépítés DNA – Disztribútolt hálózati architektúra három útja:

Centralizált kialakítás – nem biztonságos

  • 1 központi adatbázis
  • kis rendszer megoldás

 

A hálózati rendszerek felépítéseDisztribútolt kialakítás –  adat és konfigurációs védelemmel ellátott – skálázhatóbb

  • 1 központi adatbázis
  • helyszínenkénti területi adatbázis
  • elosztott terhelés kezelés, és licenc kezelés
  • költséghatékony kialakítás nagyobb rendszer esetén

 

A hálózati rendszerek felépítése

Enterprise disztribútolt kialakítás adat és konfigurációs védelemmel ellátott – skálázhatóbb

  • 1 központi adatbázis
  • helyszínenkénti területi adatbázis
  • elosztott terhelés kezelés, és licenc kezelés
  • földrajzilag is több telephelyes kialakítás
  • helyi file szerver tartalmazza a konfigurációt, melyek szinkronizálódnak

A hálózati rendszerek felépítéseMivel a hálózattervezés képezi a rendszer alapját, ennek kivitelezése az első és legfontosabb lépés. A tervezés során meg kell határozni a sávszélesség igényt, amit a használt tömörítési eljárás, a felbontás, a tényleges és effektív sebesség mind nagymértékben befolyásol. A sávszélesség igény pedig már meghatározza a szükséges teljesítményt a hardver eszközöknél is. A hálózat kiépítése aprólékos és összetett munka, amelyben az Erando és az IndigoVision professzionális megoldásokat nyújt.

Forrás: Erando Kft.

Kapcsolódó cikkek:

Meghívó az IndigoVision és az Erando közös előadására

Előadássorozat: IP-alapú videorendszerek

Térfigyelőrendszerek – felhasználói szemmel I.

Térfigyelő rendszerek – felhasználói szemmel III.

Lap teteje