Hetente jelenik meg egy-egy új alkalmazás épületfelügyeleti vagy biztonságtechnikai gyártóktól. A többség egyszerű, átlagos alkalmazás, amely segítségével a végfelhasználó könnyebben kezelheti otthoni, irodai biztonsági rendszerét, de vannak ennél sokkal összetettebb és több feladatot is ellátó alkalmazások is. A biztonságtechnikában két típussal találkozhatunk, egy részük a végfelhasználók számára, amíg a többi a telepítőknek készült.
A biztonsági iparban az okostelefonokra fejlesztett alkalmazások még korai fázisban vannak, még nem eléggé elfogadottak. Bár ma sokkal több biztonsági alkalmazás van már okostelefonra, mint weboldal a kilencvenes évek végén, de még sem elég.
A vállalkozások megértették, hogy szükséges a weboldalak fejlesztésébe befektetni. Ma már elképzelhetetlen, főként a technikai ágazatokban, hogy egy cégnek ne lenne saját weboldala. De az okostelefonos alkalmazások fejlesztése még gyerekcipőben jár.
A biztonságtechnikában a gyártók nagyrészt elfogadták azt a tényt, hogy kellenek okostelefonos alkalmazások az üzlethez. De sokan nem értik, hogy mi is az alkalmazás szerepe az üzletben, és emiatt hibáznak. Nézzük meg, melyek ezek a tipikus hibák.
Márkaépítés
Attól függetlenül, hogy az alkalmazás célja a telepítő munkájának segítése vagy a végfelhasználók számára készült, hogy távolról betekinthessenek a biztonsági kamerák képébe, a gyártók csak jövedelemtermelő eszközt látnak az okostelefonos alkalmazásban. Ehelyett arra kellene összpontosítani, hogy segítse a márka ismertségének növelését. A telepítők számára ezek az alkalmazások lényegében a termékismertetők digitális megfelelői. A végfelhasználók, akik letöltenek egy alkalmazást, hogy megtekintsék vele a kameraképeket vagy ellenőrizzék a riasztórendszert, ők két lábon járó reklámjai a terméknek, amikor büszkén mutatják barátaiknak, mit is tud az ő okostelefonjuk.
Demó nélküli alkalmazás
Ha az okostelefonos alkalmazás fontos a végfelhasználónak, akkor a hardver megvásárlása előtt utánajár, hogy az alkalmazás hol érhető el. Nagy marketinglehetőséget hagy ki az a gyártó, amelyik nem engedi, hogy a felhasználó letöltsön egy alkalmazást, amellyel tesztelheti a terméket. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy a gyártók készítsenek demóváltozatot valamennyi alkalmazáshoz, hogy a végfelhasználók tesztelje azt. így a demó megkönnyíti a termék értékesítését.
Idegen tollakkal
A gyártók legnagyobb hibája, ha lusták saját okostelefonos alkalmazás kifejlesztésére, helyette egy másik cég meglévő alkalmazását használják. Ez nagy gond, a videomegfigyelő piacon működő, több tucat kameratípus képének megtekintésére alkalmas rendszert külső cég fejlesztette, és a kameragyártók csak testre szabták a programot.
Amatőr megoldás, más okostelefonos alkalmazását használni, mert így a gyártónak sem a minőségre, sem az árra nincs befolyása. Amikor a felhasználók több ezer dollárt költenek a videofelügyeleti rendszerre, akkor a legkevesebb, amit elvárhatnak, hogy eredeti legyen a hozzá tartozó okostelefonos szoftver is.
A nyertesek
Szerencsére azonban van néhány gyártó a biztonságtechnikai iparban, amely megértette, hogy az okostelefonos alkalmazás fejlesztése jó üzlet, és hasznot hoz a termékek értékesítésében is. Az ilyen vállalkozások rövid idő alatt építenek föl hűséges ügyfélkört, a többi gyártó pedig lemarad, mint a ’90-es években az, akik nem készített el időben a weboldalát.
Colin Bodbyl, a Zeecure.com alapítója
Forrás: www.ifsecglobal.com