Az AXIS Object Analytics legújabb fejlesztése

Az Axis Communications, bejelentette az AXIS Object Analytics legújabb kiadását. A fejlesztés egy mesterséges intelligencia-alapú elemzési csomag, amely a videót hasznosítható betekintésekké alakítja. egyszerre több forgatókönyvet futtatva a hatékonyabb megfigyelés érdekében. (tovább…)

Mérföldkő a képalkotásban: Axis-megoldások a jövőre hangolva

Új kamerák, kifinomult szenzorok, erősebb processzor, részletgazdagabb képalkotás, fokozott kiberbiztonság – ezek voltak a fő vezérfonalai az Axis Communications budapesti nyílt napjának. A korábbi évekhez hasonlóan az Axis regionális képviselői biztosították, hogy a hazai szakmai szereplők a lehető legteljesebb képet kaphassák meg a svéd vállalat legújabb fejlesztéseiről, az aktuális trendekről és a jövőbe mutató terveikről. (tovább…)

Új Axis Q35 IP CCTV extrém fix dome kamerák

Új, extrém fix dome IP CCTV kamerák az Axistól

Az Axis Communications bővítette és továbbfejlesztette IK10+ védettségű (vandálbiztos), szélsőséges hőmérsékleti körülmények (-50 ºC – 60 ºC) közt is helytálló, 60/120 kép/s (1080/720p) frissítési sebességre képes, elektronikus képstabilizátor funkcióval rendelkező Q35-ös IP CCTV fix dome családját. (tovább…)

Martin Gren, Axis

Az IP-videó jövője a feltaláló szemével

Martin Grent, az IP-kamera feltalálóját és az Axis Communications egyik alapítóját kérdeztük az IP-videopiac helyzetéről, jövőjéről és a technológia új irányvonalairól.

Tizenhat évvel az első IP-kamera megjelenése után hol tart ma ez a technológia? Napjainkban az Axis termékek fejlesztésére milyen IT-megoldások vannak a legnagyobb hatással, amelyek meghatározzák a következő tíz-tizenöt évet?
Egyrészt a Moore-törvény szerinti tapasztalat a technológiai fejlődést tekintve a mi termékeink esetében is igaz, a saját Artpec-chipjeinken is nyomon követhető, vagyis az integrált áramkörök összetettsége – a legalacsonyabb árú ilyen komponenst figyelembe véve – körülbelül 18 hónaponként megduplázódik. Az első chipünk 30 fps-sel, 4CIF felbontással működött. Ma a negyedik generációnál tartunk H.264 tömörítéssel, kifogástalan, több megapixeles képminőséggel és több független videostreammel. Másrészt nagy előrelépésre számítok a képfeldolgozás terén a jövőben is, a képminőség kulcsfontosságú, hiszen a biztonsági kamerának jó képe kell hogy legyen, különben használhatatlan. Lightfinder technológiánk segítségével kameráink ma már sötétben is színes képet adnak. Szeretem összehasonlítani a kamerák képességét az emberi szemével. Néhány tekintetben a biztonsági kamerák jobbak, mint az emberi szem. Ilyen például a PTZ funkció, amely képes ráközelíteni egy részletre, de említhetném az érzékenységet gyenge megvilágítás mellett, a nagyfelbontást, a videoanalízis képességét is. Kameráink e képességei egyedülállók. A hálózati videoeszközeinkbe helyezhető memóriakártyák tekintetében 32 GB a mainstream, de megjelentek már a 64 GB SDXC kártyák is, ezek mellett nem lesz szükség rögzítő szerverekre. Ha a jövőbe tekintünk, az körvonalazódik, hogy akkora rögzítési kapacitást tehetünk majd egy kamerába, amekkorára csak szükségünk van, és mindezt olcsón. Végül a hosztolt videóban és a felhőben rejlő lehetőségeket emelném ki. Ahogy manapság már megbízunk az internetes pénzügyi tranzakciókban, banki ügyintézésben, egyre inkább megbízunk majd az interneten működő biztonsági rendszerben is, felhőben menedzselhető kamerákban. Ezt is a jövő egyik fontos irányának látom. Mivel a biztonságtechnika meglehetősen konzervatív iparág, lassú folyamat lesz, de mindenképpen erre a trendre számítok.

Nem említette a videoanalitikai megoldásokat.
Úgy gondolom, öt-tíz évre előretekintve valóban meghatározó tényező lesz. Mivel a gyártók nagy figyelmet szentelnek neki, így egy-két éven belül mindenkinek lesz nagy tudású megoldása, amit most még csak a CSI sorozatban látunk a tévében. Valójában azonban a leggyakrabban használt videoanalízis az aktív szabotázsérzékelés. Hiszen mi az értéke a kamerának, ha valaki festékkel lefújja, ajakrúzzsal összekeni vagy más irányba fordítja? Teljesen nyilvánvaló, hogy ilyen esetben elvárjuk a riasztásjelzést. Tehát ez az elsőszámú videoanalitikai felhasználás. Az emberek keresik az izgalmas megoldásokat, de a legegyszerűbbeknek van a legtöbb értelme. Erre jó példa a kameraszabotázs példája.

Melyek az Axis Communications tervei a jövőre?
Természetesen továbbra is növekedni akarunk. Jelenleg Dél-Európában is növekszünk, tehát a fejlettebb piacokon is erre kell törekednünk, és Kelet-Európában is, amely tradicionálisan jelentős növekedést felmutató piac. Ezért is fektetünk be itt jelentősen, aminek egyik eredménye ez az iroda is (az interjú az Axis új, prágai irodájában készült – a szerk.), mint a kelet-európai működésünk középpontja. A kamerák tekintetében pedig még rengeteg tennivalónk van, hiszen a piac 60 százaléka továbbra is analóg. Azon dolgozunk, hogy az IP-kamerák részesedése legyen ekkora. Az erre irányuló stratégiánk fontos része, hogy folyamatosan újabb és újabb termékeket mutatunk be.

Martin Gren, Axis interjú

Milyen más nagy, új piacok vannak még Európán kívül?
Attól függ, mit hívunk új piacnak, hiszen szinte valamennyi országban jelen vagyunk legalább tíz éve. Így például Oroszországban is, de itt nem aknáztuk ki még a lehetőségeinket. Kína is hatalmas potenciállal rendelkező piac a kameráink számára, már öt irodánk van a térségben.

Mennyiben befolyásolja terveiket a gazdasági válság?
A válság az én értelmezésemben lehetőség, Portugáliában és Spanyolországban is részt vettem partnertalálkozókon. Mindkét országot nagyon komolyan érinti az eurózóna válsága, mégis látjuk a növekedés lehetőségét. Portugál partnereink például, ahol a gazdaság komoly problémákkal küzd és emiatt a belföldi piac nagyon rossz bőrben van, más portugál nyelvű országokra koncentrálnak, például Brazíliára és Észak-Afrikára (Angolára). Akár kisebb, akár nagyobb lehetőséget találtak ezeken a helyeken, az előremutatóbb, mint egy asztal körül a válságról beszélgetni addig, amíg éhen nem halunk. Folyamatosan keresnünk kell az új lehetőségeket.

Szeretne többet is megtudni? Nézze meg a Computerworld videointerjúját!

Ray Mauritsson, az Axis elnök vezérigazgatója

Folyamatosan nő a hálózati videokamerák piaca

Az Axis Communications közzétette első féléves pénzügyi jelentését, amely szerint a cég tovább folytatta növekedését.

 

Ray Mauritsson, az Axis Communications elnöke arról tájékoztatott, hogy „Az év gyengén indult, de a hálózati videotermékeink értékesítése lendületet kapott a második negyedévben, így az értékesítéseink megfelelően alakultak. Összességében az első hat hónapban ez 24 százalékos növekedést jelentett, amely helyi devizákban számolva 18 százalékot mutat.”

Az IMS Research piackutató intézet által publikált jelentés szerint az Axis ismét egyértelműen piacvezető a hálózati kamerák kategóriájában, és most már a teljes kameragyártó szektorban is, beleértve az analóg termékeket gyártókat is. Az IMS Research 25 százalékos növekedést jósolt a hálózati videoeszközök piacán a következő néhány évre.
A második negyedévet a csapatlétszám további erőteljes növekedése jellemezte, a periódus végére elérték az 1265 főt, továbbá a beérkező projektinformációk száma változatlanul magas, ami biztos alapot teremt a további pozitív irányhoz.

Ray Mauritsson, az Axis elnök vezérigazgatója

Az eredmények számokban

Második negyedév
A zárójelben az előző év azonos időszakának eredményei szerepelnek.

  • A nettó értékesítés 1044 millió (747) svéd koronára nőtt, ez 40 százalékos növekedést jelent a második negyedévben. A helyi devizákban számolt (árfolyamhatástól megtisztított) növekedés mértéke 31 százalékos volt.
  • Az üzemi eredmény 121 millió (90) svéd koronára nőtt, ez százalékosan 11,6 százalékos (12,1) növekedést jelent.
  • Az adózás utáni eredmény 88 millió (66) svéd korona.
  • Egy részvényre jutó eredmény 1,26 (0,96) svéd korona.

 

Az első félév
A zárójelben az előző év azonos időszakának eredményei szerepelnek.

  • A nettó értékesítés az első félévben 1925 millió (1555) svéd korona, ez 24 százalékos növekedést jelent. A helyi devizákban számolt növekedés mértéke 18 százalékos volt.
  • Az üzemi eredmény 200 millió (216) svéd koronára csökkent, százalékban kifejezett értéke 10,4 százalék (13,9).
  • Az adózás utáni eredmény 145 millió (157) svéd korona.
  • Egy részvényre jutó eredmény 2,08 (2,27) svéd korona.

A teljes jelentés és prezentáció elérhető az Axis Communications honlapján

Lap teteje