A pénzintézetek is kietettek a kibertámadásoknak

A szigorú szabályozás és a komoly biztonsági intézkedések ellenére a pénzügyi intézményeknél is bepróbálkoznak a zsarolóvírusok. 2 millió dollár feletti az átlagos helyreállítási költség a zsarolóvírusok által sújtott közepes méretű pénzügyi szolgáltató szervezetek esetében – a Sophos felmérése szerint. (tovább…)

IT felmérés – A magyar cégek csak a bajokat követően reagálnak

2020-ban nagy sikert arattak a távmunkát és hatékonyságot segítő rendszerek, de a biztonsági eszközökben még mindig van lemaradás. derül ki a Kvazar.cloud átfogó kutatásából. A pandémia alatt jelentősen megnőtt az igény a hatékonyságot, valamint a távmunkát elősegítő megoldások iránt, ugyanakkor a biztonsági eszközök esetében az ügyfélkör egyelőre inkább utólag kezeli a problémát, ezért a továbbiakban nagy hangsúlyt kell fektetni a megelőzésre. (tovább…)

Itthon is dominál a bankkártyás fizetés

Nyilván döntően most a járvánnyal összefüggésben, de jelentősen háttérbe szorult itthon a készpénzes fizetés a pénztáraknál. A járvány megtanította bankkártyát használni a magyarokat – mutatja a Mastercard felmérése. Már azok is magukkal hordják a kártyát, akik eddig próbáltak máshogy próbáltak fizetni. (tovább…)

A biztonság ipar jövője az Ifsec International exkluzív felmérése szerint

Az IFSEC International a Tavcom Training céggel együttműködve együttműködve iparági felmérést készített azzal a céllal, hogy jobban megértse, milyen kihívásokkal és lehetőségekkel szembesülnek a biztonsági ágazat szakemberei. Közel 1000 választ kaptak. A szakembereket foglalkoztató legfőbb témák: kiberbiztonság, intelligens épületek, rendszerintegráció. (tovább…)

Az adatvédelem 12+1 kérdése

Az adatvédelem 12+1 kérdése

Az internetes bűnözés növekedésével és az egyre profibb módszerek megjelenésével mindenki el kell gondolkozzon vajon mindent megteszünk-e a minket érintő területek IT biztonságáért? Mérjük fel a helyzetet és tegyük meg a szükséges lépéseket mihamarabb. Ebben ad konkrét és hasznosítható tanácsokat Solymos Ákos a QUADRON tanácsadói üzletág vezetője.

(tovább…)

Irány az IP, a kiskereskedelemben!

Irány az IP, a kiskereskedelemben! Jelentés egy Angol – Észak-Európai felmérésről a kiskereskedelmi szektorban

A hálózati videó rendszerek globális piacvezetője, az Axis Communications által megbízott Kiskereskedelmi Kutatási Központ (KKK) legutóbbi éves felmérése szerint – mely a kiskereskedelemben használt CCTV alkalmazást vizsgálta – 60% fölötti a száma azoknak az Egyesült Királyságbeli kiskereskedőknek, akik a hálózati IP video rendszer kiépítését tervezik a következő három évben, és majdnem harmaduk már ki is építette ezt 2012 óta.

Domináns CCTV használat a kiskereskedelemben.

Az adatok szerint a 278 Egyesült Királyságbeli kereskedőből, akik visszajeleztek – ők összesen 20.350 üzlet tulajdonosai – 92,8%-uk használ jelenleg CCTV-t. Közülük 32% már váltott hálózati IP technológiára – ez 3,2%-os növekedés az előző évhez képest. Ez a tendencia még hangsúlyosabb az észak-európai régióban.  A még mindig analóg biztonsági video rendszert használók 58.5%-a (súlyozott átlag) tervezi, hogy átvált a hálózati IP-re. Ez is 17%-os növekedést mutat 2012 értékeihez képest.

A tanulmány eredményei t nemrégen  a „Kiskereskedelmi csalások”  című műsor keretében mutatták be Leicesterben, ahol a témáról  Atul Rajput, az Axis Communications észak-európai regionális igazgatója, valamint Joshua Barnfield a KKK igazgatója nyilatkozott.

Áttérés analóg CCTV-ről hálózati IP-re

Az eredményekre reagálva Atul hozzáfűzte: „Az analóg CCTV-ről a hálózati IP-re való áttérés továbbra is hatalmas jelentőséggel bír majd a kiskereskedelem számára. Az Egyesült Királyságbeli kiskereskedők többsége (60,3%-a ) tervezi, hogy áttér az IP-re a következő három évben. Ezen cégek több, mint kétharmada (77%) bír 26 és 500 üzlet közötti kiskereskedelmi egységgel. Ebből adódóan nagy valószínűséggel ez lesz a legnagyobb hatással a kiskereskedelmi vagyonvédelemre, míg a digitális felügyelet és a hálózati videó rendszerek mérvadóvá válnak. Hiszem, hogy a hálózati IP-re való áttérés általánossá válik, és többé nem az lesz a kérdés hogy „mi lenne ha”, hanem az, hogy „mikor” kerül befogadásra a technológia.”

CCTV használat a bolti lopások ellen

A tanulmány megállapította, hogy a mai napig a legnagyobb vagyonvédelmi kihívás, mellyel a kiskereskedőknek szembe kell nézniük, a bolti lopás. Közel egy negyed részük – 24,2% – emelte ki a lopások megelőzését és későbbi vizsgálatát, mint fő okot a CCTV használatára. A válaszadók óriási többsége ( 80%) hangsúlyozta a belső és külső lopások megelőzését és a nagyobb biztonságot, mint a CCTV használatának fő hajtóerejét.

Az Egyesült Királyság összegészében él a CCTV nyújtotta előnyökkel, és ez alól a kiskereskedők sem kivételek. A megkérdezettek 22%-a megállapította, hogy a CCTV legfőbb előnye, hogy jelentős mértékben csökkent a lopások száma. A válaszadók 14%-a fontos tényezőnek tartja a hálózati videó rendszereket, mely 40%-os növekedés az előző évhez képest. Ennek köszönhetően látható, hogy a magas képminőség, melyet a hálózati videó rendszerek nyújtanak, kritikus fontosságú a kiskereskedők számára a lopások számának visszaszorításához és a biztonság fejlődéséhez.

Hálózati IP – integrált üzleti alkalmazások lehetősége.

A felmérésben kérdésként merült fel, hogy milyen szempontok szerepelnek még okként, a hálózati digitális megfigyelések alkalmazására  a vagyonvédelmi  felhasználási lehetőségeken túl is. A válaszadók több mint negyede ( 27 %) gondolja úgy, hogy  az „üzleti intelligenciával integrált alkalmazások”  bevezetését jelentősen segíthetik  az hálózati IP megoldások  Ez legnagyobb mértékben az Egyesült Királyságban és Észak-Európában jellemző.

Főutcára nyíló üzletekből származik a legtöbb kiskereskedelmi  tranzakció és általában ezeknek az üzleteknek a legmagasabb a rezsiköltségük.  Így a költségek csökkentésének szempontja is felértékeli  a megfigyelő rendszerek valós időben történő alkalmazását az üzleten belüli napi működés megfigyelésének lehetőségével. Ez jó példa a hálózati IP hasznosságának bemutatására, hiszen így nem csak a biztonság szintje emelkedik, de a szolgáltatás és az eladások is fejlődhetnek, megtérülő befektetés tehát egy video megfigyelő rendszer.

Irány az IP, a kiskereskedelemben!

A felhő alapú videós rendszerek használata iránt való érdeklődés, mely nem csak a vagyonvédelmi alkalmazásokra irányul, növekszik az Egyesült Királyságbeli kiskereskedők körében. A válaszadók közel fele (49,9%) érdeklődik az ügyfélhívó és áthaladó forgalmat megszámláló rendszerek iránt – melyek új segítői az értékesítésnek és a marketingnek.

A KKK igazgatója, Joshua Bamfield Professzor hozzátette: „A felmérés egyértelműen rávilágít a kiskereskedelmi szektorban meglévő folyamatos IP-alapú kamera rendszerre való átállásra. Ezt a HD minőségű képek, valamint az üzleti célú elemzések lehetősége iránti igény hajtja. Ez az a két terület, ahol az IP rendszerek egyértelmű előnyökkel bírnak a régi technológiákhoz képest.  

Forrás : Detektor International, 2014 NOV/DEC

Válogatta, fordította: Szabó László

6 értékesítési tipp telepítőknek (kép: G4S)

6 értékesítési tipp telepítőknek

Több mint 20 éve dolgozik tanúsító szervezeteknél Mike Lynksey, így vállalkozások minősítésével is foglalkozik. Számos esetben volt alkalma a biztonsági piacon rossz értékesítést végignézni.

„Az elmúlt 20 évben sokszor hallottam már valakiről, hogy “jó mérnök, de szörnyű ügynök”, hogy őszinte legyek egyszer rám is mondták már. Így azután mélyrehatóan kezdtem foglalkozni az értékesítéssel” – kezdi elemzését Mike Lynksey. Írásában 6 kérdést vizsgál a riasztó vagy tűzvédelmi rendszerek eladása kapcsán

1. Szabályok és szabványok

Ha mindig a szabályoknak és a szabványoknak pontosan megfelelve akar valaki eladni, az katasztrófához vezet. A mérnök, aki már 20 éve a szabványok alapján dolgozik, könnyen esik abba a hibába, hogy azt gondolja, az értékesítés is szabványosítható. Ugyanakkor vigyázni kell a műszaki tartalom megismertetésével is. Például a behatolásjelző rendszerekre vonatkozó CLC / TS 50131-7 szabványban 14 pont található, amelyet ismertetni kell a megrendelővel. Azonban, ha a lakásriasztó telepítése előtt, a felmérés során találkozunk az ügyféllel, nem szabad ezeket mind fölsorolni neki, mert lehet, hogy néhány pont után már üveges szemmel fog ránk nézni. Ez nem azt jelenti, hogy nem kell őt tájékoztatni a műszaki részletekről, még a telepítés megkezdése előtt írásban el kell juttatni azokat hozzá.

2. A szolgáltatás színvonala

Az ügyfelet elrettentheti, hogy a riasztórendszer telepítésekor szétvésik a falat, és majd takaríthat, festhet a munkálatok után. Vagy ajánlani kell neki rádiós rendszer, ha azt nem fogadja el, akkor pedig a telepítés része kell, legyen a takarítás, festés is.
Ha pedig cég az ügyfél, akkor arról kell biztosítani, hogy a telepítés a lehető legkevésbé fogja zavarni a dolgozók munkáját. A tesztelést és a dolgozók képzését pedig munkaidő után végzik majd.

3. A bizalom kérdése

Ha cégének van minőségbiztosítása, akkor erre hívja föl az ügyfél figyelmét. Tájékoztassa arról, hogy megbízható, mielőtt átlépi a küszöbét, nem kell minden értékét elzárnia. Ha nem tájékoztatja leendő partnerét, akkor ne csodálkozzon, ha ön helyett a sima modorú, olcsóbb, ex-fegyencet választja. Mutassa be a tanúsítványát, kamarai tagságát, és hívja föl az ügyfél figyelmét arra, hogy a konkurenciától is kérjen igazolást a minőségbiztosításról.

4. Az árat már a helyszínen becsülje meg

Megdöbbentő, hogy sok telepítő a felmérés után úgy hagyja ott az ügyfelet, hogy „majd küldöm az árajánlatot.” Ez körülbelül annyit tesz, mintha azt mondta volna „nekem nem fontos ez az üzlet, adja a konkurenciának a megbízást.” Ez jó módja annak, hogy elveszítse az üzletet.
Ha a felmérés során készít egy árbecslést, akkor már ott tájékoztassa ügyfelét, azzal, hogy ez csak becslés. És ennek alapján beszéljék meg a részleteket, kérdezze meg az ügyfelét, hogy megfelel-e ez neki. Ha nagy az eltérés aközött, amit ön mondott, és amit ő gondolt, akkor tájékoztassa, miből is adódik ez az eltérés, és bátran vitatkozzon, alkudozzon. Sok ügyfél örül annak, ha sikerül valamit lealkudnia, persze vigyázzon arra, azért még megérje önnek ezt a munkát elvégezni. Így tehát először kissé magasabb árat mondjon, hogy az alkuk során a megfelelő értéknél kössenek ki. Beszélgessen az ügyféllel, hogy úgy érezze, ő többet kapott, mint ön.

5. Részletes ajánlat

Gyakran már a felmérés során elnyerhető a munka, csak biztosítani kell az ügyfelet arról, hogy részletes ajánlatot fog kapni a szabványoknak megfelelően a szükséges műszaki tartalommal együtt. Még akkor is, ha azt mondja, őt nem érdeklik a műszaki dolgok. A félreértések elkerülése érdekében mindenképp részletes, műszaki tartalommal támogatott ajánlatot kell adni.

6. Kérdések

Ne feledje, amikor a döntéshozóval beszél, akkor feleljen pontosan minden kérdésére, ha pedig ő nem kérdez, akkor kérdezzen ön:

  • Erre az árra gondolt?
  • Bemutatnám a minőségbiztosításról szóló igazolást. A tanúsítvány azt igazolja, hogy… és itt ismertesse a részleteket.
  • Bemutatom a cégem kamarai tagságáról szóló igazolását.
  • Itt vannak a referenciamunkáim. Kérem, beszéljen XY-nal, nála már dolgoztam, és elégedett volt a munkámmal.

…és így tovább, de nagyon fontos az is, hogy észrevegye, mikor elég már az ügyfélnek, mikor kell abbahagyni.

Végül pedig az értékesítés nem csak arról szól, hogy milyen jó eladó ön, hanem, hogy megismerje és kihasználja a konkurencia hibáit.


Mike Lynskey, blogger

Forrás: Mike Lynskey, blogger, www.ifsecglobal.com

Lap teteje