Rendszámfelismerő sokoldalú alkalmazásban! Forrás: https://geovision.shop.hu/megoldasaink/geovision-rendszamfelismeres/

Rendszámfelismerő sokoldalú alkalmazásban!

A GeoVision rendszámfelismerő rendszere széleskörű felhasználást biztosít szinte minden területen. Legyen az sorompós beléptetés, közúton, valamint autópályán történő rendszámleolvasás, vagy akár térfigyelő rendszerekbe való integrálás. (tovább…)

E-matrica ellenőrzés

A kormány aggályos terve a sztrádadíjakkal

Az NFM tervei szerint 12 milliárdért fejlesztenék közbeszerzési eljárás nélkül az e-matrica és e-útdíj rendszert. Az ellenőrző kapuk egyúttal traffipaxként is működnének.

A fejlesztés a teherautókat ellenőrző e-útdíjrendszer fenntartására és a személygépkocsikat érintő e-matrica rendszer fejlesztésére, illetve a két rendszer egységesítésére vonatkozna. A közbeszerzés mentességet végül is komoly vitát követően a Parlament Honvédelmi és Rendészeti Bizottságának ülését követően kapta meg az NFM.  Kósa Lajos Fidesz alelnök, a Bizottság elnöke elsősorban adatvédelmi szempontból tartja problémásnak a tervezett rendszert, tekintettel arra, hogy a hétmilliárd forintért fejlesztett többfunkciós trafipaxok a tervek szerint minden autót követnének.

A Napi.hu korábban beszámolt róla, hogy a traffipaxok szállítására a rendőrség már kiválasztotta az alkalmas magyar cégeket: az ARH Informatikai Zrt. és az i-Cell Mobilsoft Zrt. konzorciumát. A cégek nettó 720 millió forintért 160 darab változtatható helyű, „komplex közlekedési ellenőrzési pontot” (KKEP) terveznek, gyártanak és helyeznek üzembe. A rendőrség számára szükséges oktatásra ugyancsak ez a két vállalkozás kapott megbízást, nettó 6,3 milliárd forintért, ahogy a 365 db fix telepítésű KKEP-k leszállítására is.

A döntés nyilván nem véletlen, hisz a kormány 2013-ban – szintén mentesítve  a nyilvános közbeszerzés alól – a nehézgépjárműveknek fizetendő, használatarányos e-útdíj rendszer kifejlesztését is az i-Cell és az ARH konzorciumokra bízta. Ez mintegy 20 milliárd forintba került, így várható volt, hogy e cégek kapnak majd szerepet az e-matricás és e-útdíjas rendszerek továbbfejlesztésében is. Az e-útdíjrendszer üzemeltetését öt évre (2019-ig) egy meg nem nevezett cégre bíznák 7 milliárd forintért, azaz havi 117 millió forintért. További 5 milliárdért fejlesztenék az e-matricás rendszert, melyet így a tavaly kiépített e-útdíj-rendszer részévé tennének.

E-útdíj

Ahogy korábban jeleztük a rendszámfelismerő rendszerek traffipaxként is működnének, ám a kiépített rendszer a rendszám-azonosítás révén az egész országban lehetővé tenné minden úthasználó valós idejű követését, ellenőrzését. Ez viszont már adatvédelmi megfontolások alapján is kockázatos, különös tekintettel arra, hogy ez esetben az adatok tárolását nem a rendőrség vagy a titkosszolgálatok, hanem egy gazdasági társaság végezné.

Kapcsolódó cikkek:

Védje informatikai hálózatát!
Rövid áttekintés a 2014-es IFSEC-ről
Az építőipar hatása a biztonság iparra

Gadi Piran, az OnSSI elnöke

Hogyan fejlődik a biztonságtechnika 2013-ban? 3. – Videomenedzsment-szoftverek

Milyen fejlődés várható 2013-ban a biztonságtechnika egyes területein? Milyen irányban haladnak az egyes ágazatok. A securityinfowatch.com írása alapján négy területet nézünk meg: videomegfigyelés, beléptetés, videomenedzsment-szoftverek, integrált rendszerek. Sorozatunk harmadik részében a videomenedzsment-szoftverekben rejlő lehetőségeket mutatja be Gadi Piran, az OnSSI elnöke.

Gadi Piran, az OnSSI elnöke

  1. Adattárolás a kamerákban. Az IP-kamerákban egyre inkább használnak a tárolására belső memóriakártyát. Ezeket a tároló kártyákat használni lehet, mint a videorögzítő decentralizált részét, vagy akár a felhő-alapú videorendszer kiegészítéseként. Ezt az alkalmazást nem befolyásolja a helyi hálózati sávszélesség, és biztosítja a videofelvételek helyi rögzítését a hálózati kapcsolattól függetlenül.
  2. A megapixel kamerák nagyobb mértékű elterjedése várható. A megapixel kamerák egyre kevésbé költségesek, és térhódításuk továbbra is nőni fog. Egyre gazdaságosabbá vállnak, a H.264 tömörítésnek köszönhetően minimálisra csökken a hálózati sávszélesség iránti igény. A felhasználók igénye pedig egyre inkább az IP-rendszerekre jellemző jobb képminőség felé halad.
  3. Terjednek a rendszámfelismerő-rendszerek (license plate recognition, LPR). Mindennapi munkájukban nagy segítséget jelentenek erőforrásaik jobb kihasználásához a rendőröknek a rendszámfelismerőkkel kiegészített számítógépes rendszerek. A kereskedelmi piacon is jelentős térhódítása lehet a rendszámfelismerő-rendszereknek kiegészítve a videorendszereket, különösen a parkolóházakban. A rendszámfelismerő-rendszerek növekvő hatékonyságával együtt nő elfogadottságuk is.
  4. Virtualizáció. Továbbra is átfedik egymást az IT területek és a fizikai biztonsági területek, így ha lassan is, de kezdenek megjelenni, mint új irányzat a videofelügyeletben a virtuális gépek (VMs). Ez a megközelítés erőforrásokat takarít meg, kiküszöbölve az „egy szerver, egy alkalmazás” szabályt. A felhasználói előnyök közé tartozik, hogy kevesebb fizikai szerverre van szükség, ezzel kisebb lesz az adatközpontok karbonlábnyoma, és nagyobb rugalmasságot jelent a szerverek kezelése, valamint a kapacitás kihasználása terén.
  5. Videoelemzések felszálló ágban. A videoanalitikus technológiák jobbak, mint valaha voltak, és könnyebben is integrálhatók a videorendszerekbe. Csökkennek a költségek, ennek köszönhetően pedig, könnyebben elérhetők, ami pedig az alapja a videoelemzések nagyobb elfogadásának a közeljövőben.

Forrás: securityinfowatch.com

 

Kapcsolódó írásaink
Hogyan fejlődik a biztonságtechnika 2013-ban? 1. – A videomegfigyelés
Hogyan fejlődik a biztonságtechnika 2013-ban? 2. – Beléptetőrendszerek

Hogyan fejlődik a biztonságtechnika 2013-ban? 4. – Integrált rendszerek

 

Lap teteje