Magasabb fokozatba kapcsol az LDSZ – beszélgetés Matkó Csabával, a Cég új termékmenedzserével


Mindazok, akik egy kicsit figyelemmel kísérik a hazai biztonságtechnika történéseit, 2017. szeptember 1-én érdekes információra ébredhettek. Néhány millió iskolás mellett Matkó Csaba számára is megszólalt a hívócsengő, de már az LDSZ „kapujában”. Ez már kellő fajsúlyú esemény ahhoz, hogy kicsit részletesebben utána járjunk és néhány „keresetlen” kérdéssel megtámadjuk Csabát.

Általában a legnagyobb  indító klisé, hogy „beszélj magadról!” Bocsáss meg érte, de nem tudjuk megkerülni. Ha nagy vonalakban is, de ossz meg néhány gondolatot/információt magadról!

Matkó Csaba: A távoli múltamat rejtse jótékony homály, annyi talán megnyugtató lehet mindenki számára, hogy legelső végzettségemet tekintve határozottan van közöm a szakmához. Mivel az élet úgy hozta, hogy nem annyira a mélyműszaki, mint inkább értékesítés központú irányt követtem, marketing és reklám irányú tanulmányokkal fejlesztettem magam. Elmondhatom, hogy legalulról kezdtem a szakmát (mint „bolti eladó”) az ország talán első biztonságtechnikai nagykereskedésében. A karrierem során több ismert cég életében vállaltam jelentős részt, míg elérkeztem az LDSZ-ig.
Magasabb fokozatba kapcsol az LDSZ – beszélgetés Matkó Csabával, a Cég új termékmenedzserével

Miért pont az LDSZ?

Remek kérdés! Első sorban azért, mert úgy éreztem, hogy az iQAlarm termékcsaládban pont az a potenciál van meg, ami szükséges ahhoz, hogy a már meglévő tapasztalatomat latba vetve dinamikus fejlődési pályára állítsam.

Tehát a kihívás?

Részben, de hadd fejezzem be a gondolatsort! Másodsorban, mikor Szabó László megkeresett az LDSZ részéről, személyében egy olyan menedzsert/lehetséges főnököt ismertem meg, akivel egy húron pendülünk. Az volt az érzésem – ez azóta sem változott -, hogy kellő szabadságot és erőforrást fog fordítani a termékcsalád ismertebbé tételére, javaslataim, az iQAlarmmal kapcsolatos elképzeléseim megvalósításához.
A harmadik indok az volt – bár ez csak később vált ismertté -, hogy az LDSZ-ben olyan élettel teli, támogató közegre találtam, ami ritkán adatik meg egy „újoncnak”.

Tehát, Te leszel Mr. iQAlarm?

Némi túlzással igen. A „mélyvíz a legjobb tanítómester” elv alapján már másfél héttel kezdésem után Lengyelországban tárgyaltam (Szabó Lászlót kísérve) a termékcsalád gyártójával. Az itt megismertekről hamarosan többet is megtud a magyar piac. Mint arról az engem ismerők tudnak, volt már (több, mint 14 éves) szerepem vezetéknélküli riasztórendszerek piaci bevezetésében, értékesítésében. Már ez is az általad megfogalmazott Mr. iQAlarm szerepet predesztinálja.
Mindezektől függetlenül, igyekszem minél jobban megismerni az LDSZ kínálatát és beleásni magam jellemzőikbe. Nem szabad elfelejteni, hogy a „boldog 90’-es évek” elmúltak, és a magyar piac is egyre inkább a komplex rendszerek irányába mozdul el, amikor a megrendelő nem „csak” egy riasztórendszert szeretne, hanem adott esetben szeretné ezt kiegészíteni egy CCTV rendszerrel, némi okos-otthon/iroda megoldással, beléptetéssel.

Tehát a jó pap holtig tanul?

Papnak még nem néztek, de igen, erről van szó. Aki már nem tanul tovább, bemerevedik, annak már csak lefelé ível a pálya. Úgy az LDSZ, mint én ennek épp az ellenkezőjén dolgozunk.
Mi az, ami meg fog változni azzal, hogy az LDSZ-hez jöttél?
Talán ez a kérdés még korai. Számtalan ötletem, elképzelésem van, melyeket folyamatosan egyeztetek a cég menedzsmentjével. Azonban, még nagyon friss vagyok a székemben. Előbb a felmérés, utána a tervezés!
Mégis, biztosan van már olyan, amit elárulhatsz!
Legyen. Nem titok, hogy hamarosan áttérünk a 24/7 technikai tanácsadásra. Azaz, a nap 24 órájában (hétvégén és ünnepnapokon is) segítséget kaphat az a telepítő, aki elakad egy iQAlarm rendszer telepítése során. Fontos kiemelni, hogy ez a szolgáltatás – néhány egyéb kedvezmény mellett – csak azoknak jár, akik vagy a pécsi, vagy a budapesti irodában részt vettek már az iQAlarm telepítői tanfolyamán!

Ezzel összhangban a műszaki support team struktúrája és létszáma is változni fog a közeli jövőben.Természetesen, mivel új márkáról van szó, a legelső teendő egy stabil, kiemelt – ha úgy tetszik VIP – telepítői kör kialakítása, akik tokkal vonóval ismerik a rendszert és akikre nyugodt szívvel rá lehet bízni az iQAlarm képviseletét. Ez nagyon fontos, hiszen a végfelhasználók felé ezek a cégek/emberek lesznek a márka arcai.
A termékfejlesztésben is tevékenyen szeretnék részt venni. Már most erőltetem, hogy mihamarabb kerüljenek be drótnélküli vízbetörés-érzékelők és teljesértékű rádiós kezelők a kínálatba. A javaslataimra nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam!

Ha egyetlen pozitívumot kellene kiemelned az iQAlarmmal kapcsolatosan, mi lenne az?

Hadd emlékeztesselek arra, hogy még csak tanulom a rendszert, ha már ilyen kíváncsi vagy: a rugalmasság!
Most ne a szó (téged idézve) klisé értelmezését nézzük. Azt mindenki tudja, hogy egy drótnélküli rendszert telepíteni – a technológia sajátosságait és a szakma szabályait tiszteletben tartva – egyszerű dolog. Alig kell fúrni/faragni, szinte nincs kábelezés, mindenki örül, mert gyorsan kész van. „XXI-századi” központok már okostelefonokkal is elérhetők, menedzselhetők; sőt, meghajtható kimeneteiknek köszönhetően számos eszközt vezérelhetünk. Viszont, az iQAlarm esetében ez a rugalmasság egy szintet lépett a versenytársakhoz képest. Különösen, ha az árát is figyelembe vesszük.
Egy kiragadott példával megvilágítva a rugalmasság kérdését: az nem újdonság, hogy egy vezetéknélküli riasztórendszer elérhető/menedzselhető – egy ún. „Felhő” szolgáltatás segítségével – az Interneten keresztül. Az viszont, hogy ezt a „Felhő” szolgáltatást nem a gyártó nyújtja és menedzseli valamilyen ismert, vagy ismeretlen (de mindenképp idegen) országban, hanem egy hazai szerveren fut, ez teljesen új dolog. Nem mindegy, hogy X gyártó ügyfélszolgálatával kell viaskodni, mondjuk Indiában, vagy az LDSZ Kft. illetékesét kell felhívni, Magyarországon. A hab a tortán, hogy sem az LDSZ, sem a gyártó nem akarja ezt a szolgáltatást (kizárólagos jelleggel) magának megtartani. Magyarán, ha egy telepítő/kivonuló szolgálattal rendelkező cég ebben üzletet lát, lehetősége van saját szervert rendelni, fenntartani, ügyfeleinek a saját „Felhő” szolgáltatását kínálni.

Szerinted, milyen lesz a Te, illetve az iQAlarm fogadtatása a piacon?

Engem már nagyon régen ismernek. Hízelgek magamnak azzal, hogy el is ismernek. Én pedig mindent meg fogok azért tenni, hogy az iQAlarm felkerüljön a magyar piac dobogóján az őt megillető helyre!

Az interjút készítette: Ollári Viktor
20170927_magasabb fok. kapcs 2. iqalarm logo

Forrás: LDSZ