Érzékelhetően, bizony cím túltengésben szenvedünk, de hát rendhagyó módon most nem tudtunk ellenállni a csábításnak. Juhos Nándorral a MASCO Kft alapító tulajdonosával beszélgetünk a Cég idén szeptemberben a Reiter Ferenc utcában átadott vadonatúj építésű, praktikus kialakítású saját tulajdonú irodaházában.
Ami első blikkre is szembetűnő, a bolt tér jelentősen megnövekedett területe az épületben, ami nyilván a kereskedelmi filozófia bizonyos fokú változását is jelenti?
Igen és örülök ha ez azonnal feltűnik látogatóinknak vásárlóinknak. A raktári készletek jelentős többségét áttekinthető, bevásárló kocsikkal is körbejárható formában magában a boltban helyezzük el. A célunk kettős: egyrészt azzal, hogy a vevő látja a készleteket mutatni tudjuk, hogy a nagyobb volumenű megrendeléseket is teljesíteni tudjuk másrészt akár promt is, azaz gyorsabban tudunk a vevői igények elé menni. Az előző üzletnél 30%-al nagyobb bolt így maga a raktár. Célunk adott periódusban, egy alacsonyabb összvolumenű árukészlet a korábbiaknál gyorsabb forgatása, a beszállítások meggyorsítása, a vevői reszponzivitás növelése. Ennek érdekében egyúttal a rendelési rendszerünket is át kellett programozzuk.
Mit tudhatunk meg még az épületről?
A három szintes irodaház összesen 2400 m² hasznos területet jelent a 4400m²-es telken, ahol a számos parkolónak, a boltnak, az irodarésznek, a szerviznek és informatikának, a gépészetnek és a vizes helységeknek is megfelelően komfortos elhelyezést lehetett biztosítani, mégpedig úgy, hogy a teljes harmadik szintünk irodáit és egy jelentős méretű raktárhelységet is bérbe tudunk adni. Azt mondhatjuk, hogy a felkészült generál kivitelező gárda az elérhető árú luxus kivitelt valósította meg a kivitelezés egy éve alatt.
Ez valóban láthatóan egy más világ, más lehetőségekkel. Mégis rakjuk össze azokat az okokat amelyek több mint 20 évet követően a Madridi úti bérlemény feladásához vezettek
Azon túlmenően, hogy érzékelhetően kinőttük a rendelkezésre álló tereinket és nem láttuk a rentábilis működési környezet további lehetőségeit, hihetetlenül magas bérleti díjat es kezelhetetlenül magas hűtési és fűtési költségeket kellett fizetnünk. Egyúttal folyamatos harcot vívtunk a bérbeadóval azért, hogy a minimális karbantartásokat felújításokat elvégezze, tehát lépnünk kellett és ma már látható, hogy jól döntöttünk. Meggyőződésünk, hogy minőségi ugrást tudunk elérni modern új környezetünkben, ami nyilván elősegíti a vevői bizalom növekedését is, hiszen láthatóvá válik, hogy olyan céggel van kapcsolatuk amelyikre méltán számíthatnak a jövőben is.
Beszéljünk az épületfenntartás költségeiről
Örömmel mondhatjuk el, hogy az épületfenntartás még a projekt hitelek fizetése mellett is alacsonyabb, mint a régi bérleményünkben. A költségeinket pedig tovább csökkenthetjük az iroda bérbeadás kapcsán jelentkező bevételi lehetőségeinkből.
25 éve a piacon lenni és folyamatosan fejlődni nem kis teljesítmény, beszéljünk a kezdetekről a múltról. Hogyan került Juhos Nándor kapcsolatba a vagyonvédelemmel?
A 80-as években a Varsói Műszaki Katonai Akadémián (WAT) végeztem, majd 90-tól kikerültem Rómába ahol a Tecno Automazione cégnél fejlesztő mérnökként dolgozva kapuatomatikák hardveres és szoftveres tervezésével foglalkoztam és kézenfekvő volt nyíló érdeklődésem a kapcsolódó biztonságtechnikai területek irányába. Különös tekintettel nyilván arra, hogy nyugat Európában, ebben az időben már egy virágzó szakmáról beszélhettünk. Így aztán kibukott belőlem a kereskedelmi véna és ’92-ben aztán már itthon, vagyonvédelmi kereskedelmi céget alapítottunk, kínálatunkban az általam tervezett vezérlésekkel, melyekhez részletes tanácsokkal tudtam szolgálni…
Honnan jött MASCO név ?
Ez immár része a céglegendáriumnak ebben is a humoros fejezetnek. A MASCO-t Olaszországban Marco alapította Francescoval, az új cég nevét a Marco elejéből és a Franceso nevének a végéből alkotva meg. Marco nem volt megelégedve Francesco munkájával, így megvált tőle, majd itthon én Marcoval megalapítottam a magyarországi MASCO-t, dehát milyen az élet, én meg Marco munkájával nem voltam megelégedve már az elejétől, így maradt a MASCO velem, Marco és Francesco nélkül.
Szóval elindult a MASCO
Az indulás éveiben a legnehezebb volt a versenyfutás a jogszabályalkotással (kereskedelmi jogi, vám, import jogi stb. kérdések). Szóval tanultuk a kapitalizmust és vívtuk a harcainkat a folyton változó szabályozási környezetben. És persze hasonlóan a többi , ma már neves hazai szakmai céghez, szobákból, pincékből, tárolókból (asztalok alól) indultunk. 95-ben kerültünk át a Madridi útra, aztán ott fokozatosan laktuk be a végén már 2 500 m² -es bérleményünket.
Beszélhetünk e egy vállalkozói ars poeticaról ?
Az elv egyszerű – persze a folyamatos megvalósítása nem könnyű: Jó áru, jó pénzért, mindent a vevőért. Elmondhatom, hogy a szakmám (cégem jelene, jövője) szenvedélyesen érdekel és jórészt ez tart életben. Na és van még valami, amire méltán lehetek büszke. Én immár évek óta nem kell részt vegyek a cégem mindennapi tevékenységének operatív irányításában, hanem a stratégiai és a körülményeinket könnyítő kérdésekkel van lehetőségem folyamatosan foglalkozni. A lényeg, hogy a WISE egyesület és a HCA felnőttképző iskola segítségével olyan menedzsment filozófiát sikerült immár 2000 óta tudatosan bevezetnem, átültetnem a cég gyakorlatába, ami a precíz szervezés és pénzügyek mellett a kreatív munkavégzésre az önálló döntések meghozatalára, a folyamatos fejlődés egyéni motivációs igényére és a felelősségvállalásra épül.
Nézzük a jelen termékpaletta zászlóshajóit
A termék struktúra kialakításában a jó minőség jó ár és az extra minőség magasabb ár gyakorlatot igyekszünk követni. Nézzük akkor a fő termékcsoportokat. Kapuatomatika: PROTECO, FAAC, akkumulátorok: DIAMEC, YUASA, kamerák: PROVISION ISR, riasztó rendszerek: SATEL, beléptetés: ROGER, tűzjelzés: GLOBAL FIRE, kaputelefon: FARFISA.
A műszaki terméktámogatás a korszerű szolgáltató cégeknél alap kritérium, hogy állunk ezen a területen?
Ez bizony döntő, mi három, egymásra szervesen épülő szinten dolgozunk. Az első szint szakemberei nem dolgoznak közvetlen vevőszolgálati kapcsolatban, a dolguk a termék műszaki információk begyűjtése, tesztelések, egyáltalán annak eldöntése, hogy mely termékekkel foglalkozzunk, a leírások elkészítése, a belső-külső oktatások, valamint a projekt tanácsadás. A második szint a Helpdesk – műszaki tanácsadás értékesítés előtt – után partnereink számára. A harmadik szint a Szerviz, lehetőleg olcsón és mindig megbízható módon. Szervizelés javítással és ami nyilván különlegesség: a nálunk vásárolt termékek javítását élethosszig biztosítjuk.
Összefoglalva biztosan tudjuk, hogy jó úton járunk és új környezetünkben a töretlen fejlődésünket is biztosítva látjuk.
Köszönjük az interjút és a sikeres jövő megvalósításához kívánunk ebben az igazán motiváló környezetben jó egészséget, kitartást – jó szerencsét, mert az is kell – és egy kedvező gazdasági klímát.