Hasznos tartalmak
6 értékesítési tipp telepítőknek
Több mint 20 éve dolgozik tanúsító szervezeteknél Mike Lynksey, így vállalkozások minősítésével is foglalkozik. Számos esetben volt alkalma a biztonsági piacon rossz értékesítést végignézni.
„Az elmúlt 20 évben sokszor hallottam már valakiről, hogy “jó mérnök, de szörnyű ügynök”, hogy őszinte legyek egyszer rám is mondták már. Így azután mélyrehatóan kezdtem foglalkozni az értékesítéssel” – kezdi elemzését Mike Lynksey. Írásában 6 kérdést vizsgál a riasztó vagy tűzvédelmi rendszerek eladása kapcsán
1. Szabályok és szabványok
Ha mindig a szabályoknak és a szabványoknak pontosan megfelelve akar valaki eladni, az katasztrófához vezet. A mérnök, aki már 20 éve a szabványok alapján dolgozik, könnyen esik abba a hibába, hogy azt gondolja, az értékesítés is szabványosítható. Ugyanakkor vigyázni kell a műszaki tartalom megismertetésével is. Például a behatolásjelző rendszerekre vonatkozó CLC / TS 50131-7 szabványban 14 pont található, amelyet ismertetni kell a megrendelővel. Azonban, ha a lakásriasztó telepítése előtt, a felmérés során találkozunk az ügyféllel, nem szabad ezeket mind fölsorolni neki, mert lehet, hogy néhány pont után már üveges szemmel fog ránk nézni. Ez nem azt jelenti, hogy nem kell őt tájékoztatni a műszaki részletekről, még a telepítés megkezdése előtt írásban el kell juttatni azokat hozzá.
2. A szolgáltatás színvonala
Az ügyfelet elrettentheti, hogy a riasztórendszer telepítésekor szétvésik a falat, és majd takaríthat, festhet a munkálatok után. Vagy ajánlani kell neki rádiós rendszer, ha azt nem fogadja el, akkor pedig a telepítés része kell, legyen a takarítás, festés is.
Ha pedig cég az ügyfél, akkor arról kell biztosítani, hogy a telepítés a lehető legkevésbé fogja zavarni a dolgozók munkáját. A tesztelést és a dolgozók képzését pedig munkaidő után végzik majd.
3. A bizalom kérdése
Ha cégének van minőségbiztosítása, akkor erre hívja föl az ügyfél figyelmét. Tájékoztassa arról, hogy megbízható, mielőtt átlépi a küszöbét, nem kell minden értékét elzárnia. Ha nem tájékoztatja leendő partnerét, akkor ne csodálkozzon, ha ön helyett a sima modorú, olcsóbb, ex-fegyencet választja. Mutassa be a tanúsítványát, kamarai tagságát, és hívja föl az ügyfél figyelmét arra, hogy a konkurenciától is kérjen igazolást a minőségbiztosításról.
4. Az árat már a helyszínen becsülje meg
Megdöbbentő, hogy sok telepítő a felmérés után úgy hagyja ott az ügyfelet, hogy „majd küldöm az árajánlatot.” Ez körülbelül annyit tesz, mintha azt mondta volna „nekem nem fontos ez az üzlet, adja a konkurenciának a megbízást.” Ez jó módja annak, hogy elveszítse az üzletet.
Ha a felmérés során készít egy árbecslést, akkor már ott tájékoztassa ügyfelét, azzal, hogy ez csak becslés. És ennek alapján beszéljék meg a részleteket, kérdezze meg az ügyfelét, hogy megfelel-e ez neki. Ha nagy az eltérés aközött, amit ön mondott, és amit ő gondolt, akkor tájékoztassa, miből is adódik ez az eltérés, és bátran vitatkozzon, alkudozzon. Sok ügyfél örül annak, ha sikerül valamit lealkudnia, persze vigyázzon arra, azért még megérje önnek ezt a munkát elvégezni. Így tehát először kissé magasabb árat mondjon, hogy az alkuk során a megfelelő értéknél kössenek ki. Beszélgessen az ügyféllel, hogy úgy érezze, ő többet kapott, mint ön.
5. Részletes ajánlat
Gyakran már a felmérés során elnyerhető a munka, csak biztosítani kell az ügyfelet arról, hogy részletes ajánlatot fog kapni a szabványoknak megfelelően a szükséges műszaki tartalommal együtt. Még akkor is, ha azt mondja, őt nem érdeklik a műszaki dolgok. A félreértések elkerülése érdekében mindenképp részletes, műszaki tartalommal támogatott ajánlatot kell adni.
6. Kérdések
Ne feledje, amikor a döntéshozóval beszél, akkor feleljen pontosan minden kérdésére, ha pedig ő nem kérdez, akkor kérdezzen ön:
- Erre az árra gondolt?
- Bemutatnám a minőségbiztosításról szóló igazolást. A tanúsítvány azt igazolja, hogy… és itt ismertesse a részleteket.
- Bemutatom a cégem kamarai tagságáról szóló igazolását.
- Itt vannak a referenciamunkáim. Kérem, beszéljen XY-nal, nála már dolgoztam, és elégedett volt a munkámmal.
…és így tovább, de nagyon fontos az is, hogy észrevegye, mikor elég már az ügyfélnek, mikor kell abbahagyni.
Végül pedig az értékesítés nem csak arról szól, hogy milyen jó eladó ön, hanem, hogy megismerje és kihasználja a konkurencia hibáit.
Forrás: Mike Lynskey, blogger, www.ifsecglobal.com
Hogy tedd tönkre a biztonsági vállalkozásod hat lépésben
Szomorú, de a legtöbb kezdő vállalkozás – a biztonsági iparban is – tönkremegy az első komolyabb gond esetén. Ez általában kétéves korban következik be, amikor megérkezik az első komolyabb adótartozásról szóló felszólítás.
Hogyan is tedd tönkre könnyen, gyorsan, egyszerűen kezdő vállalkozásod hat lépésben – Mike Lynskey, blogger tanácsai a www.ifsecglobal.com oldalon jelentek meg.
Miután elolvastad mekkora is az adótartozásod, majd magadhoz tértél, akkor következik a pánik. Rájössz, hogy már megvan mindened, amire szükséged van – új számítógépek, új furgon, új szerszámok, új létra – tehát mi hiányzik még? Csak a szokásos: az ügyfelek és a haszon. Így tehát eljött az idő, hogy elmenj a bankba kölcsönért, és jelzálogot tetess a házadra, majd állásra jelentkezz a konkurenciánál.
Egy üzletet padlóra vinni viszonylag egyszerű, ehhez következik most hat jó tanács.
A kezdetek
Soha ne takarékoskodj a cég indulásakor, amikor megveszed a legújabb szerszámokat, eszközöket és számítógépeket. Ez csak pénz és jelzálog a házadon, a törlesztés várhat. Ne felejtsd el, minden (nem) sikeres vállalkozás nagy folyószámlahitellel indult.
Reklám
Soha ne reklámozz. Ez csak idő- és pénzpocsékolás, és a reklámra költött pénzt fordíthatod újabb szerszámokra, berendezésekre esetleg nyaralásra is. Szóval, bármit is teszel, ne reklámozz – se szórólap, se újság, se internet. Elvégre nem akarod, hogy csak úgy bárki megkeressen megrendeléssel vagy nehogy megtudják az emberek ki is vagy, mit csinálsz és mivel foglalkozol.
Matricák a furgonon
Amikor kidekorálod a furgont, akkor ne tedd könnyűvé mások dolgát, és ne sorold föl, mivel is foglalkozol: riasztóberendezések, CCTV-, beléptető- vagy tűzjelző rendszerek. Írj rá valami általánosat vagy épp vicceset: „biztonsági doktor”, esetleg tanácsadó. Nehogy már azt higgyék az emberek, hogy fölgyűröd az ingujjad és nekiállsz szerelni.
Telefonok
Ha van vezetékes telefonod, akkor el ne áruld annak a számát, az ügyfeleknek csak a mobil számát add meg. Ez többe is kerül, és ha nincs térerő utol sem érnek. Sőt, még jobb, adj meg 90-es, emelt díjas számot, biztosan nem fognak zavarni. Ne feledd, ha a mobil ki van kapcsolva, akkor a hívás közvetlenül a hangpostára megy, amit nem kell meghallgatni, és nem kell válaszolni rá. Ennek több hatása is lesz – a költségek az ügyfelet terhelik, nem tudják hol vagy és ki vagy. Így időt és pénzt lehet megtakarítani, ahelyett, hogy a telefonnal bajlódnál, a kocsmában megihatsz még egy jól megérdemelt korsóval.
Szóval, a kocsmába csakis a frissen felmatricázott furgonnal menj, hogy a helyi bűnmegelőzési szervek mindig tudják, hol találnak meg. És igaz ez a közlekedésiekre is, fontos a jó kapcsolat kiépítése velük, mert ugye még sem veszik el a jogosítványt egy jó baráttól?
24 órás szolgálat
Ki a fene akar napi 24 órán keresztül dolgozni? Hiszen az embernek van jobb dolga is esténként, mint ugrani, ha elromlott valahol a riasztó. Épp hazaértél egy fárasztó nap után (a kocsmából), amikor megszólal a telefon, hogy visít valakinél a sziréna. Kell ez neked?
Felelősségbiztosítás
Ezzel ne fáradj, ez túl drága. Elég baj, hogy ott van a kötelező biztosítás, ne hagyd magad lehúzni mindenkitől. A nagyobb felelősségbiztosítás egyszerűen túl sokba kerül, helyette lehet kapni valami olcsót is. Igaz, ha kár, baleset történik, akkor azt neked kell fizetni, de mit számít. És különben is, miért kellene a teljes munkára kiterjeszteni, hiszen soha nem fogsz hibázni, és a beszerelt rendszer sem fog elromlani, hiszen miért is a legolcsóbb, no name rendszert szerelnéd be, soha sem fogsz az ügyfél rossz tanácsot adni
És miért is baj, ha egy nap beperelnek, ha el kell adni a házat, a furgont, meg a szerszámokat. Legalább több időd marad a kedvenc videojátékaidra és, ha elveszted a pert, legalább együtt élhetsz az anyósoddal. És a munkanélküli segély talán elég lesz a kocsmaszámlára.
Forrás: Mike Lynskey, blogger, www.ifsecglobal.com
Minden, amit tudni akartál a GeoVision márkáról…
Május 21-én nyitotta meg kapuit a GeoVision magyarországi webáruháza, ahol egy helyen megtalálható a gyártó valamennyi terméke és alkalmazása.
Kimondottan a hazai érdeklődők igényei szerint fejlesztett honlap magyar nyelven segít eligazodni a GeoVision immáron több mint 350 terméke és megoldása között. Az oldalon logikusan rendszerezve találhatók meg az egyes termékkategóriák:
- DVR-kártyák,
- IP-kamerák és kiegészítők,
- HD SDI,
- célhardverek,
- video-távfelügyelet,
- mobil DVR-ek,
- vezérlők és adapterek,
- rendszámfelismerők,
- beléptetőrendszerek,
- konzolok, adapterek,
- kalkulátorok.
A termékkategóriákon belül mindössze egy kattintással elérhető a gyártó bármelyik termékvariációja. Valamennyi termékhez kapcsolódóan bőséges információ áll rendelkezésre. Szinte minden termékről 2–3 kép is szerepel, de találunk itt letölthető adatlapokat és segédleteket, illetve az adott termék működését és beüzemelését bemutató videókat is. Megnézhetjük például, hogyan működik a FishEye kamera képkihajtogató funkciója, miközben egy másik videó ugyanezen kamera felszerelési lehetőségeit mutatja be nekünk.
A GeoVision Hungária Kft. üzemeltetésében működő oldal minden információt szabadon tartalmaz, hogy bármely érdeklődő egyszerűen böngészhesse és megismerhesse, akár ki is próbálhassa a GeoVision előnyeit. Szakmai telepítő és viszonteladó cégeknek a gyors regisztrációt követően a disztribútor jelentős kedvezményeket biztosít vásárlásaikhoz, és lehetőséget ad az oldal jövőbeli extra funkcióinak eléréshez.
Látogassa meg és próbálja ki szabadon a vadonatúj GeoVision portált. Szakmai partnerként regisztráljon a nagykereskedelmi kedvezményekért. Mostantól szerezzen meg minden információt elsőként a GeoVision világából.
Sok szeretettel várjuk a vadonatúj geovision.shop.hu oldalon.
Video-Part magazin – Panasonic
Panasonic – a legnagyobb választék Magyarországon!
Tekintse meg a PANASONIC akciós szórólapját.
További részletek: Panasonic akció
Bosch csereakciók 2012. december 31-ig
2012. szeptember 1-je és december 31. között párhuzamosan három Bosch csereakció is fut.
A Bosch most megjutalmazza azokat, akik új AutoDome 600-as sorozatú dómkamerára váltanak.
A képlet egyszerű:
régi dómkamera + új Bosch AutoDome 600 = 300 euró visszajár.
A hangosítási és konferenciarendszer akciói keretében pedig új vásárlása esetén, a régi cseréjekor árengedményt adnak.