Változatlan IT biztonsági kockázatok human területen

A Tessein internetes biztonsági cég legújabb tanulmánya szerint az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban az irodai dolgozók közel fele (egészen pontosan 43 százaléka) munkája során már követett el cége számára problémát jelentő IT biztonsági gigszert.
A felmérés annak okait igyekezett kideríteni, hogy miért követnek el ilyen hibákat az alkalmazottak, és miként lehetne elejét venni az ebből fakadó adatsértéseknek.

Döntő okok: szórakozottság, fáradtság

A megkérdezettek fele bevallotta, hogy munkája során már kattintott adathalász e-mailben érkezett hivatkozásra. A válaszok statisztikai elemzése feltárta, hogy a 31 és 40 év közötti dolgozók négyszer akkor valószínűséggel kapják be a csalit, mint az 51 év fölöttiek, és a nők kétszer akkora valószínűséggel dőltek be a szélhámosoknak, mint a férfiak.

Forrás: Tőzsdefórum

Forrás: Tőzsdefórum

A Tessein a veszélyes kattintások okaira is kíváncsi volt. A válaszolók több lehetőséget is megjelölhettek: 47 százalékot kapott a szórakozottság, 43-at a levél hivatalos jellege, 41-et pedig az a körülmény, hogy az e-mail úgy festett, mintha a főnöktől vagy egy ismert márkától jött volna.

A felmérésből az is kiderült, hogy a dolgozók 58 százaléka már küldött rossz címre munkahelyi e-mailt, és ezeknek a leveleknek a 17 százaléka nem csak rossz kollégának, hanem cégen kívüli címzettnek ment. Egy ilyen eltévedt levél roppant súlyos következményekkel járhat mind az alkalmazottra, mind a szervezetre nézve. A válaszolók egyötöde szerint vállalata veszített el ügyfeleket rossz címre küldött e-mail miatt, és a hibázó alkalmazottak 12 százaléka az állásának is búcsút mondhatott. 

A félrecímzések okai közül a legtöbb szavazatot (43 százalék) a fáradtság kapta, a második legfőbb ok (41 százalék) a szórakozottság volt A home office pedig tovább élezte ezeket a problémákat, ugyanis a válaszolók több, mint fele úgy nyilatkozott, hogy szétszórtabb, mióta otthon dolgozik.

Forrás: computerworld.hu