A német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium több milliárdos kutatással és fejlesztéssel finanszírozza a töltési infrastruktúra és az akkumulátorcellák gyártását az elektromobilitás területén. A többszintes parkolók és mélygarázsok is pályáznak a fejlesztésekre, hogy szélesebb körű töltési lehetőséget biztosítanak ügyfeleiknek.
A probléma hogy a szövetségi garázs- és parkolóhely-rendelet tervezet új verziójának tűzbiztonsági fejezete, amely jelenleg áll véglegesítés alatt, még nem tartalmaz semmilyen információt az elektromobilitás vonatkozásában, de a témával egyenlőre az Európai bizottság sem foglalkozik.
A zárt garázs területek kiterjedt felszerelése elektromos töltőállomásokkal a Securiton véleménye ugyanakkor jelentős tűzbiztonsági kockázatokkal jár, amelyeket még nem vettek túl komolyan, pedig amikor az elektromos autók égnek, az teljesen más tűz- és kárforgatókönyv, mint egy belső égésű motor tüzének esete.