Az okostelefonok világpiac helyzete. A legnépszerűbb márkák

Az előző év hasonló időszakához képest összességében 9 százalékkal csökkentek az okostelefon-eladások 2022 második negyedévében, a globális gazdasági problémák és bizonyos regionális tényezők miatt – áll a Canalys piackutató cég legújabb elemzésében.

Az adatok szerint a Samsung a világ legnagyobb okostelefon-gyártója, 21 százalékos piaci részesedéssel. Ezt úgy érte el ilyen nehéz helyzetben, hogy erősítette alsókategóriás A-sorozatú telefonjainak kínálatát. A második helyre az Apple került, 17 százalékos részesedéssel, köszönhetően az iPhone 13 iránti továbbra is nagy keresletnek. A Xiaomi, az Oppo és a Vivo továbbra is küszködik Kínában, kétszámjegyű csökkenést szenvedve 14, 10 és 9 százalékos piaci részesedéssel.

Forrás: Canalys

A gyártók kénytelenek voltak felülvizsgálni taktikájukat a második negyedévben, mivel az okostelefon-piac kilátásai óvatosabbá váltak” – mondta Runar Bjørhovde, a Canalys kutatási elemzője, hozzátéve, hogy a gazdasági ellenszél, a lassú kereslet és a készletek felhalmozódása azt eredményezte, hogy a szállítók gyorsan újraértékelik portfólióstratégiáikat 2022 hátralévő részére. A túlkínálattal rendelkező középkategória olyan szegmens, ahol a gyártók az új bevezetések kiigazítására összpontosíthatnak, mivel a szűkebb pénztárcájú vásárlók inkább az alsókategória felé fordulnak.

A Canalys másik elemzője, Toby Zhu szerint az ellátási lánc aggódik az okostelefonok iránti kereslet csökkenése miatt. A készülékek iránti alacsonyabb kereslet a megépített egységek számának csökkenéséhez vezet, ami viszont csökkenti az okostelefonok gyártásához szükséges kellékek iránti keresletet. Miközben az alkatrészellátás és a költségnyomás enyhül, a logisztikán és a termelésen belül továbbra is fennáll néhány aggály, például egyes feltörekvő piacok szigorodó importtörvényei és vámeljárásai, amelyek késleltetik a szállítást.

Forrás: HVG Tech, Canalys