Hogyan működhet az ügyfelek megtartása egy olyan egylövetű piacon mint a biztonságtechnika vagy otthon automatizálás? Valóban lezárul az eladó és az ügyfél kapcsolata az ügyfél első körös igényeinek a kielégítésével? Hogyan teremthetők további lehetőségek az üzlet tovább építéséhez? Erre keresett választ Blake Kozak az IHS Market vezető elemzője az idei Consumer Electronics Show (CES 2017, Las Vegas) kiállításon az okos otthonok és a biztonságtechnikai technológia témájában.
Az otthon automatizálás piacának gyors növekedése (2016-ban 80 millió eladott eszköz 2017-ben 190 millió) ideális körülményeket teremt az elektronikus és mechanikus telepítőknek nemcsak a meglévő ügyfelek újbóli felkereséséhez, de a jövőbeli ügyfélkör bővítésére is, növelt érték/árarányos termékek, szolgáltatások eladására. Ebben a témakörben Las Vegas valóságos aranybánya állapította meg Blake Kozak.
A tendenciák
Kozák kiemelte, hogy ezen a show-n a biztonsági szempontok mellett, a felhasználói élmény fokozásán volt a hangsúly, amely széles rétegek igényeit alapozhatja meg, illetve elégítheti ki. Elemzése szerint ezen a show-n egyértelműen az arcfelismeréssel, a körpanorámával, a mozgásérzékeléssel és a HomeKit-tel felturbózott kameráké volt a főszerep. A kültéri kamerák általában a világítással voltak egybeépítve (Bosch Ring)
Folytatták sikeres menetelésüket a baby monitorok, amelyeknél újdonságként jelent meg a levegő minőség, valamint a beavatkozás nélküli lélegzés figyelés.
A környezeti szenzorokból szintén nagy volt a kínálat a CES-en . A beépített hőmérséklet és páraérzékelő mellett feltűntek a légminőség szenzorral felszereltek (VOC detection) is, ezek várhatóan a légszűrők eladásait fokozzák majd. Kozak úgy gondolja, hogy a környezeti szenzorok, különösen a levegő tisztaság, pollen, allergén szálló por és UV érzékelők hamar megszokottá válnak az okos eszközök piacán.
Hangsúlyozta az üzleti modell változásának a tendenciáját is. Számos nagy szerviz szolgáltató önálló gyártóként is megjelent, bár a partnerség fontos, de úgy látszik a szerviz szolgáltatók nagyobb szeletet szeretnének kihasítani a piacból saját portfólió és megfelelő háttérszoftverek gyártásával.
A végső cél a mesterséges intelligencia (AI) kifejlesztése lehet..Előreláthatólag az emberi hang lesz az elfogadott felhasználói interfész az ember és a gép között, míg bonyolultabb programozási feladatokra mobil eszközöket kívánnak bevetni. Előrehaladott kísérletek folynak az ADT –nél, akik az Amazonnal összeállva létrehozták az ADT pulse programot, amely alkalmas a házi riasztó élesítésére vagy kikapcsolására a PIN kód bemondásával akár kívülről is.
Az okos otthonok egyszerűsítése (DIY) szintén egy megfigyelhető trend. Az IHS-nél arra számítanak, hogy az installálás egyszerűsítésével megnyílik az út a tömeges eladások felé. Ennek előkészítésére a gyártók új ügyfeleket és új értékesítési csatornákat keresnek (Best Buy, Wynn, KB Home Caldwell Banker) és (Airbnb partnerségben Vivint and August Lock-kal). Úgy gondolják, hogy a tömegesen megjelenő eszközök igényformálóként hatnak a vásárlókra és a fokozódó kereslet megindítja az árcsökkenés lehetőségét is
Fordította:Ecsedi Ákos
Kapcsolód cikkek:
Panasonic SmartHome – Otthonbiztonság Egyszerűen. Biztonság – Vezérlés – Felügyelet
Ha kicsit többre vágyik, mint egy belépő szintű riasztórendszer…
Inim épületautomatizálás. SmartLiving intelligens megoldások