A BrandZ évente kiadott, egyes márkák értékét mérő toplistáján először fordult elő, hogy két kínai cég szerepeljen a legjobb tízben. A Tencent és az Alibaba ráadásul nagyobb lendületben van, mint a riválisok.
Bizonyos dolgok változatlanok maradtak az idei BrandZ Top100 listán, ám sok tekintetben be is érett az utóbbi évek néhány trendje. Az ominózus rangsorra csak a világ legnagyobb márkaértékkel büszkélkedhető cégei kerülhetnek fel, és mint annyi területén az életnek, Kína itt is egyre nagyobb figyelmet követel magának.
Az élen a helyzet változatlan
Az állandóságot viszont továbbra is az amerikai Google szolgáltatja. Az immár az Alphabet anyavállalat alá besorolt színes betűsor a szakértők szerint “csekély” 302 milliárd dollárt ér. Ez egyébként 23 százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtt kihozott elméleti szám. Viszont ez az erősödés is éppen csak elég volt ahhoz, hogy az elmúlt 12 évben nyolcszor az élen végző márka megtartsa első helyét a rivális Apple-lel szemben. Az almás logót jelenleg nagyjából 300,6 milliárd dollárra taksálják a listát készítők.