Előre kell bocsátanom, hogy a következő rövid közép-európai piaci kitekintés határozottan nem a megszokott piacelemzés metódusaival készült. A BitRefine csoport Mesterséges Intelligenciára ( M.I.) épülő kereső szoftvere a Google robotokhoz hasonlóan fésüli át a világhálót, hogy egy adott termékszegmens virtuális penetrációját felmérje. A fentiekből fakadóan, kutatási adataikban nem a valós forgalmi arányok jelennek meg, hanem az, hogy egy adott márka/gyártó termékei egy adott országban hány cég honlapján jelennek meg.
Minimális túlzással, ebből leginkább arra következtethetünk, hogy melyik márka (online) marketing aktivitása a leghatékonyabb. Mindezeken túl, jelen kutatás csak hatot (Avigilon, Axis, Dahua, Hikvision, Samsung/Hanwha Techwin, Uniview) vesz figyelembe a világpiacon jelen lévő 500+ márkából úgy, hogy a VMS megoldásokat sem vette számításba. Magyarán, a megjelenő adatokat kellő kritikával kell szemlélni, ennek ellenére néhány fontos és érdekes következtetést így is levonhatunk.
Ámbátor mi, akik együtt lélegzünk a magyar CCTV piaccal, tisztában vagyunk vele, hogy a hivatkozott kutatásban (BitRefine, Fő CCTV márkák 2019 I. negyedévében) szereplő márkák mindegyike jelen van hazánk piacán, a BitRefine M.I.-alapú keresője számára csak három márka volt látható. A „marketing erő” sorrendjét alapul véve: Hikvision – Dahua – Axis. Itt szeretném ismételten kihangsúlyozni, hogy a BitRefine nem az értékesítési eredményeket vizsgálja, hanem a „láthatóságot”. E tekintetben pedig a Hikvision jól láthatóan uralja a magyar piac kb. 60%-át. Talán az egyetlen meglepetést a Samsung/Hanwha Techwin eredménye okozhatta. Az egykor meglehetősen erős márka a hazai „online jelenléti” térképről teljesen eltűnt, de mint az az ábráról leolvasható, ez a jelenség világszerte érinti a koreai óriást.