Kis és közepes méretű vállalatok: növekvő kiberbiztonsági kockázatok

A koronavírus okozta világjárvány első hullámában a nagyvállalatok voltak a feketekalapos hackerek elsődleges célpontjai. A biztonságportál viszont arra hívja fel a figyelmet, hogy elmúlt év során ez a tendencia megváltozott, hiszen jelenleg már a kis- és középvállalkozások is egyre inkább veszélyeztetettek.

Forrás: HVG

Ez az elmozdulás nagyrészt annak tudható be, hogy általában a kisebb szervezetek veszítenek a legtöbbet, ha támadás éri őket. Egyes felmérések szerint a 60 százalékuk az adatszivárgást követő hat hónapon belül megszűnik. Ha ehhez még hozzátesszük, hogy a kis szervezetek gyakran nem rendelkeznek olyan kifinomult védelemmel, amely a nagyobb vállalatok számára elérhető, akkor ez már tökéletes célponttá teszi a kkv-ket a számítógépes bűnözők számára.

A Zyxel úgy látja, hogy az említett fenyegetettségek és trendek miatt idén egyre több kkv fog hatékonyabb védelmi megoldások iránt érdeklődni. Ellentétben azokkal a nagy cégekkel, ahol a biztonsági részleg szerves része az infrastruktúrának, a kkv-k inkább olyan beszállítókat és menedzselt szolgáltatókat keresnek majd, akik könnyen kezelhető és megfizethető biztonsági megoldásokat kínálnak.

Nulla bizalom: célkeresztben a többfaktoros hitelesítés

A legújabb kutatások szerint a szervezetek csaknem 97 százaléka vezette már be vagy tervezi bevezetni a hibrid munkavégzést az üzleti struktúrájába. Emiatt egyetlen központosított hálózat helyett az alkalmazottak több különböző helyről és beállításokkal csatlakoznak, különböző szintű biztonsági intézkedések mellett.

A probléma megoldásához a kis- és középvállalkozásoknak is a “zéró bizalom” megközelítést kell alkalmazniuk, ami azt jelenti, hogy mindenkit, aki csak megpróbál hozzáférni a hálózathoz, ellenőrizni kell, hogy valóban az-e, akinek mondja magát. Ezért 2022-ben a többfaktoros hitelesítés még elterjedtebbé fog válni.

Adatvédelmi kihívások

Az elmúlt néhány évben a GDPR miatt az adatvédelem a kormányok és a nagyvállalatok gyakori beszédtémájává vált. Mivel azonban 2020-hoz képest 2021-ben 14 százalékkal megugrott az adatszivárgások száma, a kkv-k is kénytelenek voltak éberebben fellépni ügyfeleik adatainak védelme érdekében. Ez sok problémát okozott azoknak a cégeknek, amelyek nem rendelkeznek a nagyobb vállalatoknál egyébként megszokott biztonsági előírásokkal és részlegekkel. A személyes adataik miatt aggódó ügyfelek növekvő számú panaszával szembesülve ezeknek a kisebb vállalkozásoknak egyszerű megoldásokat kell találniuk és alkalmazniuk, amelyek segítenek az adatok biztonságos tárolásában és kezelésében.

A kis- és középvállalkozásoknak ügyfeleik adatai biztonságot elsődleges prioritásként kell kezelniük üzleti modelljeikben is.

Forrás. Biztonságportál