A home office egy olyan hibrid világot teremt, amelyben a biztonsági kockázatok kezelése egyre nagyobb kihívásokat tartogat. Hiszen igen gyakran nem jut kellő figyelem arra, hogy a céges és magánéleti adatkommunikáció és tárolás nem különül el tudatosan – mutatnak rá a problémára az ESET szakértői.
Elmosódó határvonalak
Az utóbbi években megváltoztak az irodáról és annak funkciójáról alkotott elképzeléseink. Magyarországon is egyre inkább alapvető igényként jelenik meg a legalább részleges home office lehetőség.
A cégvezetőknek olyan környezet kialakítására kell törekedniük, amelyben egyértelmű és éles a határvonal a munka és a magánélet között. Ehhez pedig nemcsak a céges telefonok és laptopok digitális védelmére van szükség, hanem tudatosítani kell a munkavállalókban, hogy ezeket az eszközöket ne használják szabadidejükben. Ezen túlmenően fontos, hogy az alkalmazottak ne ugyanazokat a jelszavakat alkalmazzák személyes és munkahelyi fiókjaik esetében, illetve elengedhetetlen a többfaktoros hitelesítés használata.