Stephen Robertson, a BRC főigazgatója
A piac
Az Egyesült Királyság a világ egyik vezetője az online kiskereskedelem területén. Az Egyesült Királyságban a legnagyobb az egy főre jutó internetes költés: 11 százaléka a globális internetes kiskereskedelmi eladásoknak. A BRC úgy véli, hogy a kormánynak és jogalkalmazóknak most lépniük kell, ha azt szeretnék, hogy a kiskereskedelmi ágazat lehető legjobban hozzájáruljon a gazdasági növekedéshez. Ugyanakkor sok kiskereskedő nem bízik abban, hogy az e-bűnözést visszaszorítják a kormányzati intézkedések. A felmérés során megkérdezettek a 60 százaléka azt mondta, hogy az e-bűnözésnek körülbelül 10 százaléka jut a rendőrség tudomására.
Új lehetőségek a bűnözők számára
E-kereskedelem gyors növekedése az Egyesült Királyságban azt mutatja, hogy bár előnyt jelent az ügyfelek számára, de egyben új lehetőségeket hoz bűnözőknek – tette hozzá Stephen Robertson. Az online kiskereskedelemben óriási kereskedelmi terjeszkedés lehetősége rejtőzik, de a kormány és a rendőrség megfelelő döntéseket kell hozniuk az e-bűnözés visszaszorítása érdekében, mivel ez nem csak a kereskedők, hanem a teljes gazdaság érdeke.
A kiskereskedők jelentős értékeket fektetnek be az e-kereskedelembe a fogyasztók védelme és a költségek csökkentése érdekében, de a jogalkotóknak és jogalkalmazóknak is meg kell mutatniuk, hogy hasonlóan elkötelezettek az e-bűnözés visszaszorítása terén. A bűnüldöző szerveknek és a kormánynak együtt kell működniük a kereskedőkkel, egységes, központosított eljárást kell kidolgozni a jelentéstételre, a vizsgálatra, és forrásokat is kell biztosítani összhangban a feltörekvő e-bűnözés fenyegetésével. Ezzel arra ösztönözve a kiskereskedőket, hogy jelentésék a bűncselekményeket, és segítsék a rendőrség munkáját a jobb azonosítás érdelében, egyszersmind, hogy hatékonyabbak legyenek az új fenyegetésekkel szemben.
Forrás: www.info4security.com
English
Online crime costs UK retailers £205 million
E-crime is the biggest emerging threat to the retail sector as the rapid growth in e-commerce sees new ways of shopping being accompanied by new types of crime.
By Ron Alalouff
In its first ever e-crime study published today, the British Retail Consortium (BRC) estimates that the total cost to retailers in 2011-2012 was at least £205.4 million. In proportion to the total value of sales, e-crime is twice as costly as overall retail crime. At £205.4 million, e-crime represents 0.75% of the £28 billion of online retail sales in 2011. The £1.4 billion cost of retail crime as a whole is 0.36% of the £303 billion value of all retail sales.
ID-related fraud: most expensive type of e-crime
According to the study, the most expensive type of e-crime for retailers was personal identification-related frauds, which produced £20 million of losses in 2011-12. Card fraud was in second place with £15 million of losses to retailers during the same period, while refund frauds were responsible for £1.2 million in losses. Other categories of e-crime which are a particular problem for UK retailers, but harder to quantify says the BRC, include phishing (bogus websites). After the USA, UK brands and companies are the second most targeted in the world. Retailers also lost £112 million to e-crime as a result of genuine business being rejected because of crime-prevention measures. For example, honest customers may be deterred from continuing with an online purchase by additional online security measures.
With the UK a world leader in online retailing – the UK has the biggest Internet spend per capita of any nation and 11% of global Internet retail sales – the BRC believes Government and law enforcers need to take e-crime more seriously if the sector is to maximise its contribution to economic growth.
However, many retailers lack confidence in the official response to e-crime, says the BRC. Of those questioned in the survey, 60% said it was unlikely they would report any more than 10% of e-crimes to police.
Source and continue: www.info4security.com