Mobiltelefonos, sőt okosórás fizetés terén gyorsan terjednek az új megoldások, amelyek egyike a bolti pénztáraknál használható, egyszerű – és járvány idején rendkívül biztonságos – érintésmentes alternatívát kínáló mobiltárcás szolgáltatás (a bankkártyák digitalizálására és az NFC technológiára épülő fizetés).
Az elmúlt évek során több magyarországi bank is bevezetett saját alkalmazást vagy valamelyik ismert nagy technológiai cégtől átvett mobiltárcás megoldást, így a kártyás fizetés ezen alternatívája sokak számára elérhetővé vált. Mindenki igénybe tudja venni, aki rendelkezik a szolgáltatáshoz szükséges okostelefonnal. Többé tehát nem kell magunkkal vinni bankkártyánkat a fizetéshez (így nem is veszíthetjük el), hiszen a mobilunk legtöbbször mindig kéznél van. A fizetéshez alapesetben – néhány kivétellel – szükség van aktív adatkapcsolatra.
A folyamat nem bonyolultabb az érintésmentes fizetést támogató bankkártya használatánál, ami szinte már mindenki pénztárcájában megtalálható. A mobiltelefont jellemzően a képernyőzár feloldása vagy a mobiltárcás alkalmazás megnyitása, illetve a szükséges ügyfélazonosítás elvégzése (általában valamilyen biometrikus azonosítás például ujjlenyomat leolvasás vagy arcfelismerés) után egy pillanatra oda kell csak érinteni vagy közel kell tartani a kártyaolvasóhoz (POS-terminálhoz) úgy, mint egy hagyományos kártyás fizetés esetén és már meg is történt a tranzakció. A mobil a tranzakció sikerességét jelző hangjelzés után azonnal elhúzható, majd a telefon kijelzőjén is megjelenik a sikeres fizetésről szóló felirat. Vannak olyan megoldások is, amelyek a tranzakció hitelesítését is kérik az érintés megtörténtét követően, azaz még egy biometrikus azonosításra szükség lehet, ugyanakkor ez a biztonsági elem sem jelent kényelmetlenséget.