KPI
A teljesítmény alapú szolgáltatásmérés olyan rendszer, amely az őrzésvédelmi szolgáltatás egyes, a szolgáltatás minőségét jelentősen befolyásoló elemeinek napi szintű mérését, a mérési eredmények és ezzel együtt a szerződés teljesülésének számszerű és grafikus megjelenítését teszi lehetővé. Eközben lehetőséget adva a minőségbiztosítás folyamatosságára és az esetleges beavatkozások minél rövidebb időn belüli végrehajtására. A mérendő jellemzőket, az úgynevezett KPI-mutatókat napi, heti és havi mérési időszakonként mérik.
Teljesítménymutatók
Az őrzésvédelmi szolgáltatáshoz kapcsolódó teljesítmény alapú szolgáltatásméréssel kapcsolatban
- HR jellegű KPI-mutatók;
- fluktuáció,
- napi létszám,
- rendelkezésre-állás rendkívüli esetben;
- őrzésvédelmi feladatnak megfelelő rendszeres képzés és számonkérés;
- a feladatok ismerete,
- végrehajtása
- a feladatok megfelelő szabályozottsága, a szabályzatok ismerete;
- alkalmazott biztonságtechnikai eszközök működőképessége, készségszintű használata;
Teljesítménymérés
A teljesítményalapú szolgáltatásmérés legfontosabb jellemzői a méréshez kapcsolódó független, tárgyilagos adatgyűjtés és -továbbítás, valamint az átláthatóság. Ezek a jellemzők biztosítják azt, hogy a KPI-rendszer azonnali, jól átlátható, és az egyes KPI-mutatók alanyai által nem befolyásolható értékeket mutassanak a mérni vagy vizsgálni szándékozott folyamatok aktuális teljesüléséről.
A teljesítményalapú szolgáltatásmérés akkor működik jól, ha a mérni kívánt jellemzők a megbízó biztonsági jelentőségű kockázatainak kezelésére megtervezett és működtetett vagyonvédelmi-rendszer folyamatos és meghatározott szinten történő működésének és működtetésének alapvető feltételei, mert ebben az esetben minőségbiztosítási szempontból megfelelő alapot nyújtanak, valamint a szolgáltató és a megbízó számára egyaránt átláthatóvá teszik a szolgáltatás teljesülésének aktuális és visszamenőleges szintjét.