KPI – Teljesítmény alapú szolgáltatásmérés az őrzésvédelemben

Különböző szolgáltatások esetében általános gyakorlat a teljesítmény alapú díjazás. Az őrzésvédelemi szolgáltatások tekintetében általános gyakorlat, hogy csak a teljesített óraszámot igazolják, és a szolgáltatási díjat ez alapján fizetik ki. Ez a rendszer azonban csak korlátozott mértékben alkalmas a hibás teljesítések megjelenítésére vagy hibás teljesítés esetén a gyors beavatkozásra.

A gazdaság más területein alkalmazott KPI (Key Performance Indicator, fő teljesítménymutató) rendszerek alapelveit követve az őrzésvédelmi szolgáltatásban is be lehet vezetni teljesítménymérésen alapuló rendszert.

 

KPI
A teljesítmény alapú szolgáltatásmérés olyan rendszer, amely az őrzésvédelmi szolgáltatás egyes, a szolgáltatás minőségét jelentősen befolyásoló elemeinek napi szintű mérését, a mérési eredmények és ezzel együtt a szerződés teljesülésének számszerű és grafikus megjelenítését teszi lehetővé. Eközben lehetőséget adva a minőségbiztosítás folyamatosságára és az esetleges beavatkozások minél rövidebb időn belüli végrehajtására. A mérendő jellemzőket, az úgynevezett KPI-mutatókat napi, heti és havi mérési időszakonként mérik.

Teljesítménymutatók

Az őrzésvédelmi szolgáltatáshoz kapcsolódó teljesítmény alapú szolgáltatásméréssel kapcsolatban 

  • HR jellegű KPI-mutatók;
    • fluktuáció,
    • napi létszám,
    • rendelkezésre-állás rendkívüli esetben;
  • őrzésvédelmi feladatnak megfelelő rendszeres képzés és számonkérés;
    • a feladatok ismerete,
    • végrehajtása
  • a feladatok megfelelő szabályozottsága, a szabályzatok ismerete;
  • alkalmazott biztonságtechnikai eszközök működőképessége, készségszintű használata;

 

 

KPI – Teljesítmény alapú szolgáltatásmérés az őrzésvédelemben

Teljesítménymérés

A teljesítményalapú szolgáltatásmérés legfontosabb jellemzői a méréshez kapcsolódó független, tárgyilagos adatgyűjtés és -továbbítás, valamint az átláthatóság. Ezek a jellemzők biztosítják azt, hogy a KPI-rendszer azonnali, jól átlátható, és az egyes KPI-mutatók alanyai által nem befolyásolható értékeket mutassanak a mérni vagy vizsgálni szándékozott folyamatok aktuális teljesüléséről.
A teljesítményalapú szolgáltatásmérés akkor működik jól, ha a mérni kívánt jellemzők a megbízó biztonsági jelentőségű kockázatainak kezelésére megtervezett és működtetett vagyonvédelmi-rendszer folyamatos és meghatározott szinten történő működésének és működtetésének alapvető feltételei, mert ebben az esetben minőségbiztosítási szempontból megfelelő alapot nyújtanak, valamint a szolgáltató és a megbízó számára egyaránt átláthatóvá teszik a szolgáltatás teljesülésének aktuális és visszamenőleges szintjét.

KPI – Teljesítmény alapú szolgáltatásmérés az őrzésvédelemben

Vélemény, hozzászólás?