Az otthonautomatizálási piacon robbanásszerű fejlődés várható a következő öt évben

 

Az otthoni automatizálási és biztonsági piac értéke a világon 2012-ben valamivel több mint 19 milliárd USA dollár volt, és 2018-ig várhatóan eléri a 48 milliárdot. A becslések szerint a piac átlagos éves növekedési üteme 16,9 százalék lesz 2013–2018 között, állítja egy új piackutatási jelentés.

Az amerikai Markets and Markets piackutató az otthonokban alkalmazott biztonsági, épületfelügyeleti, szórakoztató elektronikai rendszereket piacának fejlődését vizsgálta.

A piackutató szerint annak ellenére, hogy az otthoni automatizálási és biztonsági rendszerek már hosszú ideje kaphatók csak az elmúlt öt évben indult el a piac jelentős fejlődése. A piac növekedésének fő oka, hogy a háztulajdonosok az épületek üzemeltetése költségeit szeretnék csökkenteni. Emellett a piac bővülésének oka még a vezeték nélküli technológiák nagyobb térhódítása és a rendszerek egyre jelentősebb integrálása.

A kutatás vizsgálta az összes jelentős alkalmazási területet és a termékek földrajzi eloszlását.

  • A területek, amellyel a jelentésben széles körben foglalkozik: világításvezérlés, biztonsági rendszerek, beléptetés, épületgépészeti szabályozás, szórakoztató elektronikai és háztartási eszközök vezérlése és a külső védelmi rendszerek.
  • A kutatás foglalkozott az elterjedtebb protokollokkal, úgy mint KNX, DALI és NEMA.
  • A vizsgált vezetékes és vezeték nélküli technológiák, a BACnet, LonWorks, ZigBee, EnOcean, Bluetooth, Z-Wave, Wi-Fi.
  • A földrajzi eloszlás szempontjából a jelentés nézte Észak-Amerika, Közép-Amerika, Dél-Amerika, Európa, Afrika, Közel-Kelet, Ázsia és Óceánia piacát.
  • Téma szempontjából a kutatók foglalkoztak többi piaci szemponttal is, ezek többek közt az illesztőprogramok, a rendszerek korlátai és lehetőségei, a terület égető kérdései és a legelterjedtebb rendszerek népszerűségének okai.

A Markets and Markets kutatásának célja az otthoni automatizálási és biztonsági rendszerek teljes piacának fölmérése és a várható irányvonalak meghatározása. Emellett vizsgálták a piac 20 legfontosabb szereplőjét is. Az összehasonlító elemzések mellett marketing stratégiákat is tartalmaz a jelentés a gyártók, forgalmazók és telepítők számára, miként kerülhetnek versenytársaiknál előnyösebb piaci helyzetbe.

Forrás: www.marketsandmarkets.com

Vélemény, hozzászólás?