A papírmentes irányítószobáé a jövő a biztonságtechnikában?

Hogyan biztosíthatjuk, hogy a biztonságtechnikai csapat a helytálló és leginkább naprakész dokumentumokat használja, amikor reagálnia kell egy esetre? A hatékonyság javítására egyszerű választ a digitális világ jelent.

Az online és e-dokumentumok rendkívül rugalmasan kezelhetők és közvetlen, azonnali frissítésekre adnak lehetőséget. Ilyen alapokon működő központi agy, illetőleg információ raktár teljesen papírmentes környezet kialakítását teszi lehetővé az irányítószobákban, és ezzel korszerűsíti, gördülékenyebbé teszi a biztonsági szolgálat működését.

Természetesen ez azt is jelenti, hogy a biztonsági csapat minden szükséges adathoz kellő gyorsasággal hozzáfér, és nem kell keresgélniük, mi hol van tárolva. Így a megfelelő eljárást tudják végrehajtani a legfrissebb szabályzatnak megfelelően, közben esetkezelési segédletet kaphatnak a rendszeren keresztül, majd a szükséges dokumentációt felvezethetik rendszerbe minden reagálás után.

Mindez még csak kis lépés előre egy papírmentes környezet kialakításáért. Ha már a biztonsági csapat munkájának egy részét digitális formában lehet segíteni, akkor miért ne lenne érdemes tovább haladni? Célszerű a napi eseményeket szintén digitális formában vezetni, így követhetőbbé válnak a kiugró esetek, továbbá a feladatok kiosztása, változtatása is gördülékenyebb lehet.

A papírmentes irányítószobáé a jövő a biztonságtechnikában?

Egy teljesen digitális és szerteágazó rendszer segítségével valós időben lehetséges a fontos információk megosztása az illetékesekkel. A biztonsági őrök munkáját is hatékonyabban lehet koordinálni, ráadásul a veszélyeztetett területekről közvetlenül léphetnek kapcsolatba velük az ott tartózkodók (pl. áruházak dolgozói, bevásárló központok üzletei), és információkat küldhetnek a biztonsági szolgálatnak incidens esetén. Ilyen módon minimalizálható a reagálási idő.

Egy online DOB rendszer tovább segíti a biztonsági eljárásokat. Az ilyen típusú rendszerekkel átalakítható a hagyományos biztonsági menedzsment, amely egyúttal javul is. Az online eljárások és incidens menedzsmentek leghasznosabb terméke az adat. A kapott információkat elemezhetjük, így optimalizálhatóvá válik az erőforrások felhasználása, a biztonsági őrök bevetése, javítható az eljárási folyamat, új protokollok születhetnek, csökkennek a kockázati tényezők.

Az áttérés a papírmentes irányítószobára – digitális dokumentumok és eljárások segítségével – új utat nyit a biztonsági szolgáltatások fejlődésében. Az ilyen vezérlő központok jelentik az incidenskezelés jövőjét.

Forrás: Jason Towse, www.ifsecglobal.com

Kapcsolódó cikkek:

Őrzés-védelmi kockázatok

Általános őrzés-védelmi kockázatok

Hol tart a személy- és vagyonőrök kötelező képzése?

Érintőképernyős terminál a Heathrown

A Biztonságtechnika Periódusos Táblája

Vélemény, hozzászólás?