Milyen hangsúllyal szerepelnek a cég tevékenységében a különböző termék csoportok?
A Siemens (illetve a Cerberus) az 1940-es évek óta fejleszt tűzjelző eszközöket. Szakmai körökben a Siemens nevét sokszor a tűzjelző rendszerekkel hozzák összefüggésbe és okkal, hiszen az elmúlt években is ez a terület volt az egyik legfontosabb termékcsoportunk. A jövőben szeretnénk a többi termékcsoport értékesítésére is jobban koncentrálni, különösen a behatolásjelző rendszerekre és érzékelőkre, valamint a gázzal oltó rendszerekre. Hosszú távú célunk, hogy a Siemens által gyártott és forgalmazott termékek a lehető legszélesebb körben ismerté, és ezáltal alkalmazott rendszerekké váljanak.
Milyen együttműködés keretében tudják szerződött partnereikkel lefedni a potenciális piacot és hogyan segítik a munkájukat, azaz hogyan működik a Siemens és a partnerek közti munkamegosztás a hétköznapokban?
Partnereink mindig is fontos szerepet játszottak abban, hogy az üzleti elképzeléseinket, terveinket megvalósítsuk. Az átalakulás után a partnereink képezik az értékesítés gerincét, hiszen Ők azok, akik kapcsolatot tartanak az ügyfeleikkel, tervezik és telepítik a Siemens rendszereit. A partnerek között vannak rendszertelepítő cégek, akik komplett szolgáltatással tudják a Siemens tűz- és biztonságtechnikai termékeit kínálni a tervezéstől a beépítésen keresztül a karbantartásig. Számunkra fontosak az előbb említett rendszertelepítő cégeken kívül még a viszonteladó partnereink is, akik más piaci szegmensben dolgoznak, és ott szolgálják ki termékekkel vásárlóikat.
A munkamegosztás tekintetében én a támogatást látom legfontosabb tevékenységünknek: megoldást találni a felmerülő műszaki feladatokra és problémákra, folyamatosan tájékoztatni az ügyfeleket az újdonságokról és azokról a lehetőségekről, amelyekkel ők is üzleti sikereket és eredményeket érhetnek el a jövőben.
A napi kapcsolattartásban a személyes látogatásokon kívül a partner rendezvényeket, az igény szerinti oktatásokat, illetve az új termékek megjelenésével, bevezetésével járó termékbemutatókat említeném. Ezeken kívül fontos szerepet kap a megrendelői igények napi szintű kezelése, akár logisztikai területen, akár az értékesítés területén. Különböző egyedi ajánlatok és műszaki megoldások kidolgozása, a műszaki támogatás biztosítása, ami nemcsak az egyedi műszaki kérdések megválaszolását jelenti, hanem a különböző adatlapok, leírások, dokumentációk és tanúsítványok biztosítását is.
Ez az új szervezeti struktúra a véleménye szerint mennyiben jelent újdonságot és jobb lehetőségeket az előzőekhez viszonyítva?
Mindenképpen újdonságot jelent. Én a kezdetektől fogva – több, mint 9 évig – a projekt üzletágban dolgoztam a Siemensnél, ami egy kicsit más szemléletmódot kívánt meg, mint a termékértékesítés. Az átalakulás után, az elmúlt több, mint egy évben rengeteg feladatunk volt a korábbi projektek és karbantartások befejezésével és lezárásával, de úgy érzem sikerült zökkenőmentesen átállni.
A korábbi projekt kivitelezések sokszor előre nem kalkulálható kockázatokat rejtettek magukban. Ezek a kockázatok a csak tisztán termék üzletek kapcsán mások, sokkal jobban tervezhetőek, számíthatóak és éppen ezért jobban kezelhetőek. Az új szervezeti struktúrával nő a versenyképességünk, ezáltal a partnereink segítségével gyorsabbak és rugalmasabbak is leszünk a piacon.
Melyek jelenleg a legsikeresebb termékeik a biztonságtechnika területén?
Siemens korábbi nemzetközi akvizíciók során bővítette termék portfólióját a behatolásjelző, beléptető és a videós megfigyelő rendszerek területén.
Az előbb említett három biztonságtechnikai rendszer csoportnál a Siemens folyamatosan bővíti, fejleszti a termékeit, igazodva ezzel az új kihívásokhoz és a piaci elvárásokhoz. A teljesség igénye nélkül új fejlesztésként említhetném két új mozgásérzékelő termékcsaládunkat a MAGIC és az E-LINE termékeket, vagy beléptető rendszereinknél az új ALIRO beléptető családot. Az új fejlesztéseknél nemcsak műszaki szempontok dominálnak, hanem fontos szerepet kap az esztétika, a külső megjelenés is.